Brandek és platformok #mh10

2010-05-20

Az alábbiakban Ziegler Gábornak az idei Media Hungary-n, a Ki kit ejt teherbe? Brandek és platformok áruba bocsátva c. kerekasztal beszélgetésen megtartott prezentációját osztjuk meg. 

A diák kiegészítéseként íme rövid, szöveges összefoglalónk:

1. Mely tényezők mentén mérlegelje egy márka, hogy milyen platformokon legyen jelen?

Minden márkához illenek-e az ún. új platformok? A kommunikációs szempontok mellett milyen üzleti szempontok érvényesülnek?

2. Van-e létjogosultsága még a platform alapú gondolkodásnak, vagy a tartalom csak afféle folyam, amely diffúz módon, sokféleképpen terjed, áramlik?

Ilyen komplex környezetben hogyan árazható be a tartalom?

3. Mikor, hogyan válhatnak a valamely (elsődleges platformjukon) platformjukon sikeres médiamárkák más platformokon is sikeresekké? Mi kell a sikeres imázs és üzleti transzferhez? (Pl. hogy TV2 vagy RTL a neten is kifejtse azt az erőt, amit a tévében.)

4. Mit lehet kezdeni az ingyenesség legendájával? Tényleg csak legenda?

5. A verseny kiszélesedéséhez vagy a kooperációs kényszer növekedéséhez vezet a kommunikációs üzlet komplexebbé válása? Esetleg mindkettőhöz? De mely területeken, hogyan?

6. A tartalomtulajdonosnak a prémium=fizetős. De tükrözi ez a fogyasztó gondolkodását? Mi az ő szempontjából a prémium? Összevág a kettő?

Hirdetnék