Tudjuk, kik látták a hirdetését! - A Vodafone Vitamax kampány által elért közönség

Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye a pontos célozhatóság, ami többek között a hatékony célcsoportelérés ígéretét is magában foglalja. Kérdés azonban, hogy a megvalósult kampány ténylegesen milyen arányban fedte le a célcsoportunkat, s ők mennyi alkalommal találkoztak a hirdetésekkel. Erre a hirdetői igényre válaszul a CEMP Sales House kiemelt kampányai esetében nem csupán a kampány közvetlen hatásairól, hanem az általuk elért közönség szociodemográfiai profiljáról is szolgáltatunk adatokat a Gemius ProfileEffect (gPE) kutatása segítségével.

A gemiusProfileEffect a piaci szereplők által elismert és elfogadott gemius/Ipsos Audience (gIA) közönségmérő kutatáson alapszik, s segítségével lehetőség nyílik a kampány által elért 15 évnél idősebb közönség pontos valós felhasználószámának meghatározására, illetve e közönség szociodemográfiai profiljának (nem, kor, lakóhely, iskolai végzettség, Esomar státusz stb.) vizsgálatára.

A gemiusProfileEffect segítségével a kampány megjelenéseire kattintó közönség szociodemográfiai profilja is vizsgálható, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy az átkattintás nem "mindenható" mutatószám, a display kampányok, s ezen belül különösen az image kampányok esetében az átkattintások a kampány teljes hatásának, eredményének csupán egy kis szeletét jelentik. A felhasználók viszonylag alacsony arányban kattintanak a hirdetésekre, ami viszont korántsem jelenti azt, hogy a reklám nem gyakorol hatást a márka vagy a termék ismertségére, ill. a vásárlási szándékra (stb.). (Elég csak arra gondolni, hogy még egy értékesítési célú kampánynál is az ún. post-view értékesítések vannak túlsúlyban, azaz azok az eladások, amelyek a hirdetéssel való, kattintás nélküli találkozás után keletkeznek.)

Az alábbiakban a Vodafone Vitamax Limited Edition kampányának a CEMP Sales House kiadványaira vonatkozó közönségprofilját osztjuk meg, s ezúton is köszönjük a hozzájárulást az eredmények közléséhez. Összefoglalóan elmondható, hogy a Vodafone kampánya a CEMP Sales House kiadványain összesen ~695 ezer 15 évnél idősebb, belföldi valós felhasználót ért el, akik átlagosan 11-12 alkalommal találkoztak a hirdetésekkel. A kampánnyal elért közönség körében átlag felett reprezentáltak a férfiak, a diplomások, budapestiek és Esomar AB státuszúak.