Okostelefonos Indexesek (6.)

Az Okostelefonos Indexesek posztsorozat mai, utolsó részéből kiderül, hogy milyen arányban fizettek mobil tartalomért az Indexesek és nem Indexes társaik, illetve hogy milyen tartalomért hajlandók fizetni a felhasználók.

A kutatás alapsokaságát a 18-49 év közötti, legalább havonta internetező, okostelefonnal rendelkező népesség képezte. A minta nem, korcsoport, településtípus és régió szerint kvótázott, 423 fős. Az adatfelvétel CAWI módszerrel történt 2011 június végén. Kutatási partnerünk az Ipsos.

Az Are You that SMART? Okostelefonos Indexesek kutatásból kiderült, hogy az Indexesek közel kétszer akkora arányban fizettek már mobil tartalomért, mint a nem Index olvasók.


Forrás: CEMP SH - Ipsos: Are You that SMART? Okostelefonos Indexesek kutatás

Ami a tartalmak vásárlását illeti, a felhasználók - nem meglepően - legnagyobb arányban alkalmazásokért fizetnek, ezt követi a zene és az adat. A jövőbeli terveknél minden tartalomtípust nagyobb gyakorisággal említettek, de a legnagyobb növekedést az újságcikkeknél láthatjuk. A fizetős tartalmat fogyasztók táborában tehát intenzívebbé válik a fizetős tartalom fogyasztása.


Forrás: CEMP SH - Ipsos: Are You that SMART? Okostelefonos Indexesek kutatás

A kutatás eredményei az alábbi prezentációban és elérhetők, letölthetők: