Üzleti döntéshozók az Indexen

Az üzleti döntéshozók több szempontból is fontos célcsoportot jelentenek. Egyrészt - céges színekben - piaci kiadásokról, azaz vásárlásokról, beszerzésekről, beruházásokról döntenek. Másrészt pedig - magánemberként - mind jövedelem, mind személyes fogyasztás szempontjából elit réteget alkotnak. Nem mellesleg pedig a CEMP egyik legfontosabb és leghatékonyabban elért célcsoportját jelentik.

Nem is kérdés, hogy az Index az üzleti döntéshozók egyik kedvelt médiuma. Ezt az állítást erősítette most meg a GfK és Ipsos közös kutatásának, az Üzleti Döntéshozók MédiaAnalízisének (ÜDMA) legújabb, 2011-es hulláma.

Az ÜDMA kutatás adatai alapján az Indexet az üzleti döntéshozók 27%-a napi rendszerességgel látogatja, így a negyedik legnagyobb eléréssel rendelkező médium a kutatásban szereplő print és online kiadványok között. Az Index elérése a teljes, 15 évnél idősebb lakosságban naponta 5%-os (forrás: gemius Ipsos Audience, 2011-11), az ez alapján kalkulált affinitás index az üzleti döntéshozók célcsoportjában 513, ami extrém magas érték. A napi látogatókénál is magasabb, 30% azoknak az aránya a célcsoportban, akik üzleti szempontból fontosnak tartják az Indexet.

Az Indexet látogató vezetők között felülreprezentált a fiatalabb, 25-39 éves döntéshozói réteg, és még magasabb a diplomások, illetve tudományos fokozattal rendelkezők aránya, mint általában a döntéshozók között. Az Index olvasó vezetők között felülreprezentáltak a marketing, pénzügyi és operatív és ügyvezető igazgatók, illetve az IT, marketing, telekom és üzemanyag beszerzési területek döntéshozói.

Erre a fiatal, aktív döntéshozói rétegre különösen jellemző, hogy szeret naprakész lenni a hírekben és általában hamarabb szerez tudomást az újdonságokról, mint mások, illetve fontos számára, hogy a technikai újdonságokkal lépést tartson. Emellett keresi az új lehetőségeket, de szívesebben vásárol jól ismert márkákat. Fontos számára, hogy minden évben elmenjen nyaralni és rendszeresen sportol.

Az infokommunikációs eszközök használatáról ez a kutatás is megerősítette a korábbi mobilos kutatásunk eredményeit, azaz az Indexesek nagyobb arányban rendelkeznek okostelefonnal és gyakorlatilag minden okostelefon funkciót nagyobb arányban használnak, mint nem Indexes társaik. A tabletek birtoklására ugyanez igaz, csak ott még nagyobb a különbség az Indexesek és a "többiek" között.

Ha a krémek krémjét keresi, kérje ajánlatunkat a sales[at]cemp[dot]hu címen!