Nálunk tájékozódnak az üzleti döntéshozók

Az üzleti döntéshozók számára az internet, főként az általános portálok és a gazdasági, üzleti weboldalak jelentik az elsődleges információforrást. A CEMP kiadványai, különösen az Index.hu és a Portfolio.hu kiemelt helyet foglal el ebből a szempontból.

A speciális célcsoportok, így az üzleti döntéshozók informálódási és médiahasználati szokásairól lényegesen kevesebbet tudunk, mint a teljes magyar lakosságéról. A GfK-val és a TNS-sel végzett kutatásainkban arra kerestük a választ, hogy ez a piaci kiadásokról döntő, személyes fogyasztásában pedig elit réteget jelentő célcsoport milyen médiumokat és eszközöket használ a tájékozódáshoz, milyen típusú információkra van szüksége és ezeket honnan és hogyan szerzi meg.

A GfK-val végzett kvantitatív kutatás eredményei szerint az üzleti döntéshozók számára az internet jelenti az elsődleges információforrást: 46%-uk elsősorban általános portál oldalakon, 43%-uk üzleti, gazdasági weboldalakon tájékozódik. Különösen a fél és 4 milliárd Ft közötti árbevételű cégek hoznak üzleti döntéseket gazdasági weboldalon található információk alapján.

Az üzleti döntéshozók háromnegyede rendelkezik okostelefonnal, felének van tabletje. A TNS által készített mélyinterjúk alapján világossá vált, hogy leggyakrabban és leghosszabb ideig, általában a munkahelyen reggel és délután természetesen ők is a monitor előtt ülnek, de amikor értekezleten vagy úton vannak, illetve késő este is a legfrissebb hírekről a mobil eszközeiken tájékozódnak.

A GfK kutatása alapján az üzleti döntéshozók körében az Index.hu a leglátogatottabb és annak olvasói a leghűségesebbek. 38%-uk számára a politikai, közéleti tájékozódás első számú forrása az Index.hu. Az üzleti döntéshozók szerint a vizsgált weboldalak közül ennek a felülete a leginkább felhasználóbarát és ez hozza a legfrissebb híreket. Ugyancsak kedvelik az Index.hu laza, szókimondó stílusát. A Portfolio.hu látogatása pedig az egyik leginkább nélkülözhetetlen a munkájukhoz, mert – ahogyan a mélyinterjúkban kiemelték – gyorsnak és pontosnak tartják, kiváló kapcsolatrendszerrel és elemzői gárdával.

CEMPSH_uzleti_donteshozok_tajekozodasa_infografika.jpg

Módszertan:

1. Kvantitatív kutatás:
A GfK 25-65 éves, legalább 6 beosztottal rendelkező, min. 50 millió Ft/év beruházási összeg felett döntő üzleti döntéshozók körében végzett telefonos megkérdezéseket. A minta nagysága 350 fő, ill. további 50 fő a pénzügyi szektorból. A minta az ÜDMA megoszlásai alapján ágazat, árbevétel és régió szerint reprezentatív. Az adatfelvétel 2013. május-júniusban zajlott le.

2. Kvalitatív kutatás:
A TNS 10 személyes mélyinterjút készített vezetői pozícióban dolgozó bankárokkal. Az interjúk készítése 2013. május-júniusban történt.

Ha kíváncsi a kutatások további részleteire, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a sales[kukac]cemp[pont]hu címen!