Mobiltartalom-fogyasztás vs reklámbevételek

Az Evolution 2016 Mobile Hungary konferencián kiemelt figyelem kísérte  Ziegler Gábor, a CEMP Sales House igazgatójának március 3-án elhangzott vitaindító előadását, aminek főbb állításait osztjuk most meg mindazokkal, akiknek nem volt lehetőségük a helyszínen követniük a prezentációt. 

Nem a tükör görbe hanem a valóság?! Hogy lehet, hogy a reklámbevételek nem tükrözik milyen
magas valójában a mobiltartalom-fogyasztás?
Mi lehet a gond és mit tudunk tenni a probléma megoldására?

Miközben a digitális reklámköltés a tévét is túlszárnyalva 2015-ben elérte az 56 Mrd Ft-ot, a mobil szegmensben is megduplázódott az előző évhez képest.

zgevo1.png

 

A növekedés önmagában remek, de a dinamizmusa nem tükrözi a mobil tartalomfogyasztásban rejlő potenciált.

A mobil oldalletöltések számának növekedését lassabban követik a mobil felületek bevételei.

mob3.png

A piac legfontosabb szereplői ráadásul nem feltétlenül a piaci súlyuknak megfelelően monetizálják a mobilban rejlő potenciált.

  • A CEMP Sales House 23%-kal több mobil hirdetési hellyel gazdálkodik a Central Mediánál (a mobil applikációkat nem ide számítva), de kétszer akkora bevétellel számolhat.
  • A CM azonos mennyiségű hirdetési hellyel másfélszer nagyobb bevételt könyvelhet el, mint az Origo csoport.
  • A HVG az Origóhoz képest csupán tizedannyi hirdetési hellyel bír, mégis behozza utóbbi hirdetési bevételeinek 74%-át.

A mobilban rejlő bevételi potenciált a jövőben jobban kihasználhatjuk, erre több lehetőségünk is van.

mob4.gif

 

  • Új rich media formátumok mobilweben
  • Multiplatform adatok alapján finomhangolt médiatervezés
  • Dömpingárral győzzük meg a hirdetőket
  • Cross platform és natív megoldások
  • A piac is lép: még több mobilra optimalizált hirdetői oldal, specialisták média és ügynökségi oldalon