Ha valami történik a világban, akkor sokkal többen olvassák az Indexet, mint egyébként

ims_01_hajobaleset.png

Tóth-Szenesi Attila, az Index.hu főszerkesztője az Index 20. születésnapja alkalmából készült videóban arról is beszélt, hogy az Index igazi terepe az, amikor történik valami, amikor van miről írni. Ez a múlt héten többszörösen is bebizonyosodott.

Tovább...


Volt egy európai parlamenti választás, amire előre lehetett készülni. Az egész szerkesztőség készenlétben állt: a munkatársak televíziós minőségű élő műsorokkal jelentkeztek a Facebookon, az újságírók több hazai és külföldi helyszínről is tudósítottak, a beérkező eredményekről pedig egyből elemzéseket készítettek. Az EP-be fektetett munka a számokban is meglátszott: 2019 legjobb olvasottságát sikerült elérni, ami a választás másnapján érte el a csúcsot.

ims_05_ep.png

 

Ezt követően viszont történt egy váratlan hajóbaleset, aminek részleteiről és fejleményeiről szintén az Indexen tájékozódtak az emberek. Május 29-én este 10-kor írt róla a lap, hogy ütközött, felborult és elsüllyedt egy hajó a Dunán. Másnap 34 cikkben tájékoztatták az olvasókat a tragédiával kapcsolatban. Ezekben az írásokban szerepeltek új videó- és hangfelvételek, megszólaltak a túlélők, továbbá szakértők elemezték a helyzetet. Az Index ezzel el is érte minden idők legnagyobb látogatottsági adatait: 1 608 522 egyéni felhasználó 15 767 772 oldalletöltést generált, és az oldalon eltöltött idő meghaladta a 45 évet. A hírekre éhes olvasók az Indexet választották, amikor a Hableány balesetéről akartak tájékozódni. (A 24.hu-nál 200 ezerrel, az Oirgón közel 600 ezerrel kevesebb egyéni felhasználó volt ezen a napon; oldalletöltés tekintetében a 24.hu a harmadát, az Origo a felét érte el az Indexének; az oldalon eltöltött idő pedig mind a két esetben negyed annyi, mint az Indexnél.)

ims_01_hajobaleset.png


Korábbi történéseknél is megfigyelhető ez a jelenség. Egy eseménytelen szombati napnak indult május 18., majd jött a hír, hogy Heinz-Christian Strache osztrák alkancellár lemond tisztségéről a nyilvánosságra hozott ibizai felvételek miatt. Ezen a napon is az Indexen tájékozódtak az emberek. Andy Vajna halálának hírét is itt olvasták: Január 20-án 1 201 233 egyéni látogató volt az oldalon. Ugyanígy volt a Notre-Dame esetében is. Amikor április 15-én kigyulladt a párizsi székesegyház, a lap hajtás fölötti része egy óriási vezető anyaggá vált, ami a világméretű hírről szólt. Adott napon 1 050 041 látogatója volt az Indexnek, másnap, amikor még mindig erről szólt a nemzetközi sajtó, akkor 1 130 449 ember követte a fejleményeket az oldalon.

Ezek az esetek finoman fogalmazva sem vidám dolgok. A téma érzékenysége miatt az újságírók is kellő odafigyeléssel és objektíven tájékoztatnak a történtekről. És bár ezek az adott napok legolvasottabb cikkei, nem jelenítünk meg bennük egy reklámot sem. Egy márka sem örülne neki, ha egy tragédiáról szóló hír mellett látná hirdetését. Az olvasókban is kialakulna egy ellenszenv a lappal és a hirdetővel szemben is, hogy egy tragédián akar hasznot húzni. A Brand Safety jegyében így védjük kiadványainkat és ügyfeleinket, hogy minden fél számára megfelelő környezetet biztosítunk.