Szeretünk, Dívány!

01_1_2.jpg

 

A Dívány számára is tartalmasan indult az ősz, 1 328 761 egyedi látogatót hozott a szeptember (DKT-Gemius 15+ belföld, multiscreen), a legerősebb nap pedig 22-e volt 248 412 olvasóval, amely egy  elsöprő napi rekord  volt.

Vizsgáljuk kicsit meg a siker okát és azt, hogy milyen értékek alapján tematizál a Dívány, mik történtek az elmúlt hónapokban és mi várható még. Csonka Balázs, főszerkesztő mesél:

A szeptember elején indult Városvadász sorozatunkban az év minden napján egy, az adott naphoz kapcsolódó esemény helyszínét "keressük fel", olvasóinkat pedig arra hívjuk meg, találják ki, hol járunk épp. A naponta frissülő, népszerű rejtvények ezért mindig új izgalmat, új felfedezéseket tartogatnak, interaktív formátumukkal pedig a passzív olvasókat aktív résztvevőkké teszik. A feladványokat linkekkel fűzzük össze, így a lelkes városvadászok egymás után akár több feladványt is megoldhatnak.

A nyári Szuperkutya-projekt után szeptemberben sem feledkeztünk meg a házi kedvencekről, így a népes kutyabarát olvasóközönség e hónapban sem maradt izgalmas olvasnivaló nélkül, és természetesen a jövőben is nagy hangsúlyt fektetünk majd a felelős állattartásra, az állatvédelemre, valamint a háziállatok általános jóllétére, egészségére.

Az idei év egyik legfontosabb célkitűzése egyértelműen a kultúra beemelése volt, ezt a trendet pedig a nyár elmúltával is nagy sikerrel folytattuk. A Díványon nemcsak a magyar és világirodalom nagyjairól írunk egyedi hangvételű, érdekes cikkeket, de a zene-, a film- és a képzőművészetek témájában is születnek különleges írások, melyekben szakértőket, művészettörténészeket, nem ritkán magukat a művészeket is megszólaltatjuk.

A 21. századi popkultúra egyik legmarkánsabb jelensége a mémek elterjedése, ami mellett mi sem megyünk el szótlanul. Heti sorozatunkban egy-egy híres mém háttérsztoriját bontjuk ki, megismertetve az olvasókkal nemcsak az adott kép keletkezésének és terjedésének történetét, de azokat a (gyermekvédelmi, állatvédelmi stb.) szempontokat is, amelyek talán kevésbé ismertek, de amelyek nagyon is sokban segítik, hogy teljes képet kapjunk a modern kori hírnév természetéről.  

Napjainkban persze nemcsak a hírnév, de a gyerekek online jelenléte is óriási kihívások elé állítja a szülőket. Mit kezdjen egy anya vagy apa például azzal, ha úgy érzi, gyermeke túl sok időt tölt a képernyő előtt? És ha magáról posztol? És ha sokan kezdik követni? Lehet-e egy kiskorú influenszer? Posztolhat-e egy influenszer vagy más a kiskorú gyerekéről? Milyen előnyei, milyen kockázatai vannak a korlátlan online jelenlétnek? Egyáltalán, hogy működik az internet, és miben működtetik másképp a legfiatalabbak, mint elődeik? Ezekre és ezekhez hasonló kérdésekre adnak a szülőknek szakmai válaszokat a pszichológia, a gyermekvédelem, a jog és a kommunikációtudomány képviselői októberi konferenciánkon, melyet a Hintalovon Alapítvány szakmai közreműködésével szervezünk.