Ne némítsd el a márkádat - Ezt tanácsolja a Wavemaker médiaügynökség

Marketing korona idején címmel jelent meg egy cikk a kreativ.hu-n, amiben a Wavemaker adat- és technológiai vezetőjének, Csepregi Dánielnek tanácsai olvashatók. Az írás a cégek szemszögéből közelíti meg a veszélyhelyzet idején történő kommunikáció adta nehézségeket. 

ims_blog.png

A médiaügynökség úgy gondolja, hogy azzal segíthetnek a legtöbbet, ha kutatásokon alapuló, praktikus szakmai tanácsokkal nyugtatják a kedélyeket a marketingszakmán belül. Csepregi Dániel így fogalmaz: egyszerre kell megérteni a versenytársak várható cselekedeteit, és ezzel párhuzamosan ismerni kell a fogyasztók leendő viselkedését is. 

A Wavemaker hét tanácsa közül az első, hogy meg kell érteni a fogyasztókat, akik szoronganak és iinformációéhesek. Azért van szükség a közönség megértésére, mert: 

a járványok és válságok nem gazdaságokat érintenek közvetlenül, hanem embereket. A karantén és a gazdasági bizonytalanság zsigeri félelemmel és szorongással jár. Az ilyen szituációkban az emberi agy kockázatot kerül, ki van éhezve az információra és igényli az erőt, iránymutatást, gondoskodást

- olvasható a cikkben. 

Szintén fontos, hogy ilyen időszakban sem tanácsos elnémítani a márkát. "Az átgondolt kommunikáció minden recesszió után kifizetődik, a csend viszont rövid és hosszú távon is rombolja a márkádat és a piacrészedet" - írja Csepregi Dániel, majd egy újabb tanácsként a következőt fogalmazza meg:

Legyenek világosak a célok, amikkel ne ragadj be a rövid távú gondolkodásba. A karantén végén kell, hogy jó állapotban legyen a márkád.

A kommunikáció fontossága tehát megkérdőjelezhetetlen. Már csak a megvalósítás a kérdés. Ezzel kapcsolatban is ad egy tippet a Wavemaker. A cikkben leírtak szerint érdemes ésszel költeni, ezért célszerű digitális felületeken hirdetni (vagy tévén keresztül). Itt kitér arra, hogy ugyan lehet organikus csatornákon, például Facebookon kommunikálni, de ezen felületek elérése véges. 

Ne essünk abba a hibába, hogy csak a meglévő fogyasztóinkhoz akarunk beszélni.

- írja Csepregi Dániel.

Ha a fenti tanácsokat elfogadtad, és már hirdetni szeretnél, akkor keresd Indamedia Sales kapcsolattartódat, vagy írj a sales (kukac) indamedia.hu címre.

(A teljes cikk itt ovasható.)