Egész nap online tájékozódunk, és csak napi néhány órát tévézünk

shutterstock_379989589.jpg

Pénteki blogposzt sorozatunkban szeretnénk hasznos és praktikus tippekkel, tanácsokkal ellátni benneteket a hirdetési stratégiátok kialakításának megkönnyítésében. Első posztunkban a televíziós reklám és az online hirdetést fogjuk összehasonlítani, hogy megkönnyítsük a döntést miért érdemesebb inkább online, és legfőképpen nálunk hirdetni. 

A televíziós hirdetések 1941-től kezdve monopóliumot élveztek a piacon, azonban az internetes technológia fejlődésével az online marketing előtérbe került, és forradalmasította az egész reklám- és marketingvilágot. A Washingtonpost cikke szerint: az online hirdetés 2019-ben átvette a vezetést a televíziótól és a nyomtatott sajtótól, és ha ebben az ütemben halad a piac, akkor arra lehet számítani, hogy

2021 végére a tévés reklámok az összes hirdetési költségvetés kevesebb mint egyharmadát fogják csak kitenni, ezzel szemben az online hirdetési piac a teljes költségvetés felét fogja elfoglalni.

 De lássuk is pontosan, hogyan győzte le az online a sokáig uralkodó televíziót. 

Régi öreg barát a tévé

Sokan érvként hozzák fel a tévé mellett, hogy a legkényelmesebb eszköz arra, hogy tömegeket érjünk el vele, de ez mostanra már egyáltalán nem igaz. Hiszen míg a tévénézés egy viszonylag passzív folyamattá vált az elmúlt évtizedben, addig egyre jobban erősödik az aktív tartalomfogyasztás, amikor a felhasználó már saját maga válogathatja össze, hogy milyen kontentet szeretne fogyasztani. 

Míg tévéből általában csak egy, maximum két készülék áll rendelkezésre egy háztartásban, okos eszközzel nagy valószínűséggel a család összes tagja rendelkezik. És míg az egész család a képernyőt nézi, addig is lesznek olyanok, akik az éppen műsoron lévő film, híradó, sorozat alatt elkezdi a telefonját, tabletjét nyomkodni. Azt sem mellékes, hogy míg a legtöbb ember a munkaórákban is az internetről tájékozódik, addig a televíziónak csak 2-3 óra áll rendelkezésére, hogy igazán széles körbe eljuttassa a hirdetéseket a fogyasztói rétegnek. 

Ezen kívül az is az online hirdetések mellett szól, hogy míg a televízió drasztikusan megszakítja a tartalomfogyasztást, addig az online hirdetés, nem zavarja meg ezt a folyamatot, sőt egy ügyesen elhelyezett hirdetés még rá is erősíthet a tartalomra.

shutterstock_1391144081.jpg
Tömegek, de célzottan

Azonfelül, hogy tömegeket az Index is el tud érni, a legutóbbi Femina rekordról pedig itt írtunk, az Indamax segítségével szinte bármelyik hirdetési felületen elérhető a magyar internetezők 38%-a akár egy nap alatt is. Kiadványaink közül akár a női felületeinken, mint a Feminán, vagy a Díványon, is érdemes hirdetni, ezen felül nálunk érhető el a napi.hu is, ami Magyarország legrelevánsabb gazdasági portálja.

 

Fontos az audiovizuális élmény

Ezek mellett elérhető a klasszikus értelemben vett reklámvideó lehetősége is, hiszen erre mi is tudunk felületet biztosítani. Ebben segít például az Inda Videó Max, amivel akár 24 óra alatt a magyarországi internetezők 38%-a elérhető. Előző cikkünkben egy kisokost is ajánlunk, ami segít megtervezi a tökéletes videó hirdetést. 

Ezek után már nincs is más hátra, mint hogy felkeresd Indamedia Sales kapcsolattartód, és kezdődhet is a közös munka a következő sikeres kampányon.