Mégsem lesz annyira érezhető a válság? A cégek egyre optimistábbak, ősztől beindulhatnak a rendezvények

 

Az online hirdetési piacot érintő legfontosabb tudnivalókkal jelentkezünk ezen a héten: 

  • az elmúlt időszak után, optimistábbak a cégek,
  • a tévés reklámhirdetések száma viszont csökken,
  • ősztől már teljes gőzzel beindulhatnak a rendezvények.

 

Optimisták a vállalkozások

A GKI Gazdaságkutató Zrt. által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint májusban a fogyasztói, júniusban az üzleti bizalmi index emelkedett nagyobb mértékben. Ez annak köszönhető, hogy az ipari várakozások májusban még folytatódó romlása júniusban már emelkedett. A magyar gazdaság jövőjének megítélése május után júniusban is látványosan javult, megközelítve a járvány előtti, februári értékét. 

A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisi zuhanása után májusban jelentősen, majd júniusban kisebb ütemben emelkedett, ebben a két hónapban az üzleti szférához hasonlóan csaknem a felét ledolgozta az áprilisi zuhanásnak. A legnegatívabb véleménye az építőipari, a legpozitívabb a kereskedelmi és szolgáltató cégeknek volt. - olvasható a GKI tanulmányában. 

2_1_1.jpg

Zsugorodik a tévés piac

Habár a piac erősödött, a vállalatok pedig egyre optimistábbak, ezzel szemben a tévés reklámpiac még mindig hullámvölgyben van. A Médiatanács által elfogadott NMHH-tanulmány szerint nem csak kevesebb reklámszpotot játszottak a televízióban májusban, de a tavalyi adatokhoz képest is visszaesett ez a szám.  2020 májusában 23 és 25 ezer, míg 2019 ugyanezen időszakában 38 és 41 ezer közötti volt a napi reklámszpot gyakorisága. Idén májusban új reklámfilmekből is kevesebb jelent meg: harmadával csökkent a számuk, mint 2019-ben ugyanebben a hónapban. 

Újra lesznek rendezvények

Augusztus 15-től újra engedélyezik a tömegrendezvények megtartását. Ahogy Végh Tamás, a Bo Live ügyvezetője a kreativ.hu vendégcikkében írja “egy élő rendezvény megszervezése hetek, hónapok megfeszített munkája, úgyhogy az, aki ősszel már rendezvényt fog szervezni, most kell, hogy nekiálljon.”

Ebben mi is tudunk segíteni, ha a vírus elvonulása után szeretnétek minél több embert elérni, rövid időn belül, akkor mindenképpen az Inda Max termékünket ajánljuk, amivel egy nap alatt a magyar internetezők 38%-a elérhető.

 

 

 

Hirdetési lehetőségekkel kapcsolatban keresd Indamedia Sales kapcsolattartódat.