Piacvezető lett a a Femina a női online magazinok között

Több alkalommal is hírt adtunk róla tavaly, hogy a Femina „helyet bérelt magának” a legolvasottabb online magazinok között, és ezzel a piacvezető női portál lett.

Az NLC-vel fej-fej mellett uralták a női online lappiacot 2020 első felében. A második félévben, és különösen a negyedik negyedévben egyértelműen a piacvezető női site lett. (Az októberben történt mérőrendszer-változások miatt egész éves adatsorokat nem vizsgálunk, így a továbbiakban csak a Q4-re vonatkozó adatokat nézzük.)

A Gemius által októberben bevezetett új mérési rendszer, a GemiusAudience hivatalos online közönségmérés brand adatai szerint az utolsó negyedévben napi átlag 640 000 belföldi, 15 évnél idősebb olvasó kereste fel az oldalt*, míg az NLC-t 540 733. Ez a tavalyi évhez képest 46%-os növekedést jelent a Feminán. (2019. Q4: napi átlag 439 000 RU**)

femina_grafikon_2021_01_19.jpg

A portál heti elérését is érdemes megemlíteni: 2020 utolsó negyedévében a csak teljes heteket nézve minden héten több mint 2 millió olvasó kereste fel a Femina oldalait, havonta pedig átlagosan 3,423 millióan böngészték a site-ot. A vizsgált hónapokban két napon is sikerült a teljes hazai piacot maga mögé utasítania, és lett a legolvasottabb hazai online oldal: október 19-én 833 000-en, míg december 31-én 856 664-en keresték fel a Feminát.

A folyamatosan növekvő elérés elsősorban a tudatos tartalmi stratégiának és fejlesztéseknek köszönhető, mely az év második felére bontakozott ki igazán. Különösen erősödött Egészség rovatunk, ahol olyan kiemelt és sokakat érintő témákkal foglalkozunk, mint például a rákkutatás és rákmegelőzés. Egyre több teret kapnak a személyes anyagok is oldalunkon, melyekben kollégáink saját tapasztalataikat adják át az olvasóknak, legyen szó gyermeknevelésről, utazási tippekről, vagy akár egészséges életmódról. Egyre több nagyinterjú születik kollégáink tollából, melyek közül egyet nemrég díjjal is jutalmazott a Média a Családért Alapítvány. Tovább erősödött a véleményvonal oldalunkon, és több kutatásokra épülő, informatív cikk is született.

A pandémia miatt a Femina Klub a tavalyi évben mindössze 2 előadást tudott megtartani, de igyekeztünk az űrt Out Of The Box online beszélgetéseinkkel betölteni, melyek ugyancsak népszerűek voltak, és sok nézőt vonzottak a képernyő elé.

femina_sorozatok_2020_illusztracio.jpg

Külön örülünk, hogy a szakma is elismerte munkánkat a tavalyi évben is: a Superbrands díjat kilencedik, a MagyarBrands díjat pedig hetedik alkalommal nyertük el. Emellett Rácz Brigitta, a Femina főszerkesztője, és az Indamédia női portfólió lapigazgatója a Marketing&Média magazin „TOP25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek” rangsorába, valamint a Forbes „50 legbefolyásosabb magyar nő - Média kategóriájába” is bekerült.

Hirdetőinket sem hagytuk újdonságok nélkül, nyáron vezettük be új hirdetési felületünket, a longformot, melyre hamar felfigyeltek ügyfeleink is. A komplex és egyedi formátummal több kampánycélt is le tudunk fedni: az ügyfél arculatát tükröző longform aloldalon a brand építhető, a releváns tartalmak melletti megjelenés pedig erősíti a bevonódást. A termék számos további natív elemmel is bővíthető, úgymint általunk forgatott videók, natív cikkek, melyek kiadványokon átívelő kampány megvalósítására is alkalmasak. Minden évben igyekszünk minél több tematikus ajánlatot kínálni, hogy minden ügyfelünk könnyen tudjon a kampányának megfelelő tartalmi csomagok között válogatni, melyek közül legnépszerűbb karácsonyi és húsvéti tematikánk, de szeretik a hirdetők lakberendezéshez és utazáshoz kapcsolódó ajánlatainkat is.


Tovább erősítettük közösségi tartalmainkat is, és építettük a közösséget: jelenleg több mint 500 ezer Facebook-követővel, 33 ezer Instagram-követővel, valamint 111 ezer Viber-követővel kommunikálunk napi szinten.
A 2020-as év eredményeit és fejlesztéseit decemberben egy dizájnváltással koronáztuk meg, ami első lépése volt a Femina brand megújulásának, mely az „Énidő. Veled.” szlogen égisze alatt születik újjá. A 2021-es évben hamarosan több épülethálón jelenik majd meg új kreatívunk, de print-, rádió- és televíziókampánnyal is készülünk. Emellett február második felében számos meglepetésre is számíthatnak olvasóink, érdemes lesz figyelni oldalunkat.

femina_uj_arculat_2021.jpg

*DKT/e.Gemius(belföldi 15+ közönség) – 2020/Q4 napi átlag RU – all device brand adat
** DKT/ Gemius Rating (belföldi 15+ közönség) 2019/Q4 napi átlag RU

süti beállítások módosítása