Ilyen is lehet egy natív: csúcsragadozóhoz méltó formátumban mutattuk be a Ford nagymacskáját

A Ford legújabb kampánya merész és nem fél eltávolodni a megszokott hirdetési megoldásoktól. Olyan natív tartalmat rendeltek meg cégcsoportunktól, ami feszegeti a kereteket. Úgy tűnik, ez be is jött.

A Ford és az Indamedia Sales együttműködése nem újkeletű, számos kampányon dolgoztunk együtt az elmúlt évek során. A korábbiakhoz hasonlóan a mostani munkába is bekapcsolódott a Dialogue Creatives kontent csapata, akik a kreatív koncepciót és a tartalmat dolgozták ki a Ford Puma kampányhoz.

„Több sikeres közös projekt után keresett meg minket a Ford ügynöksége, a Mindshare azzal a kérdéssel, hogy milyen tartalmat készítenénk a Pumával. Az ötleteink közül az első pillanattól a természetfilmes koncepciót preferálták, de egyébként a kontent és videós csapat számára is ez volt a favorit” – mondta el Terray István, a Dialogue Creatives kontent csapatának vezetője.

A natív alapötlete egy olyan, a természetfilmek hangulatát visszaadó videó, amely a Ford Pumát mint ragadozót mutatja be. Minden apró részletre odafigyelve állt össze koncepció, hogy minden olyan fontos hangulati elem megjelenjen (például a természetfilmekre jellemző narráció), amivel jól megragadhatók és bemutathatók a Puma jellegzetességei. A forgatást egy hosszabb előkészítési fázis előzte meg, a járványhelyzet némileg nehezítette a munkát, illetve az időjárás sem volt mindig kegyes a stábhoz.

„Mivel ritkán forgatunk ilyen nagy költségvetésű videót, ezért minden résztvevőnek oda kellett tennie magát. Nagyon melós volt az előkészítő szakasz és a forgatás is, de a pandémia és az időjárás sem könnyítette meg a helyzetünket, viszont minden nehézségen átsegített, hogy egy igazi love projekten dolgoztunk” – mesélt a munkáról Terray István.

A Pumák titkos élete című film a Ford YouTube-csatornájára került, valamint Index natív cikkbe ágyazva is megjelent, de a social térben is helyet talált – többek között teaser videóként.

„Rögtön beleszerettünk az ötletbe. Ennek köszönhetően a csapatnak könnyen beindult a fantáziája és záporoztak az ötletek. A szerkesztőséggel többször is egyeztettünk, és mindig éreztük, hogy jó kezekben van a projekt. Nagy segítségünkre volt az ügynökségünk is, aki hasznos tanácsokkal, észrevételekkel segítette a munkát. A felvételek után kíváncsian várta mindenki a végeredményt, amivel nagyon elégedettek vagyunk. Sikerült egyedi, szórakoztató és mégis informatív módon bemutatni a Ford Puma modellt. Óriási szükség van ilyen projektekre, hogy a márkánk kitűnhessen a tömegből és nagyobb bevonódást érjünk el a közönségünknél” – fogalmazott Rákosi Viktor, a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. regionális kommunikációs igazgatója.

Nagyon jó visszajelzések érkeztek megjelenés után, ezek is igazolták, hogy vannak esetek, amikor érdemes eltérni a sablonoktól, járatlan utakra tévedni autózás és kontentkészítés közben egyaránt.

A kampány indulása óta eltelt másfél hét alatt csaknem 75 ezer megtekintést ért el a videómegosztóra feltöltött videó, a natív cikket pedig közel 20 ezren olvasták az Indexen. Ugyanakkor jelentős azoknak a száma is, akik a piacvezető hírportál nyitóoldalán találkoztak a cikk ajánlójával, vagy a social felületeken látták a teasert és werk posztokat.

Hirdető: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.
Kampány: Ford Puma
Médiaügynökség: Mindshare Médiaügynökség Kft.
Kampányidőszak indulása: 2021. május 3.

süti beállítások módosítása