Az Index híreit olvassák a legtöbben Magyarországon

A Reuters Institute által készített nemzetközi sajtókiadvány, a Digital News Report 2022-es kiadása szerint az online portálok közül az Index híreit olvasták a legnagyobb gyakorisággal hazánkban tavaly.

 index_cimlap_2022.jpg

A kiadvány 46 különböző országban vizsgálja a hírfogyasztási szokásokat, és azt, hogy az emberek mennyire bíznak a sajtóban. A riport elkészítéséhez szükséges adatok begyűjtésével a YouGov nevű közvéleménykutató szervezetet bízták meg, amely Magyarországon egy 2013 fős minta alapján dolgozott. A riportban kétoldalnyi terjedelemben foglalkoznak a magyarországi sajtóhelyzettel. Két kategóriában mérték, hogy az egyes sajtótermékek hány felhasználót értek el: egyrészt az online, másrészt pedig az offline piacot vizsgálták.

Az online piac vonatkozásában a felmérés kimutatta, hogy Magyarországon az Index híreit olvassák a legtöbben. A megkérdezettek 37 százaléka mondta azt, hogy hetente legalább egyszer olvassa az Indexet. Ezen belül pedig a megkérdezettek 18 százaléka válaszolt úgy, hogy hetente legalább három különböző napon olvassa a hírportált, amely szintén a legjobb eredménynek számított ebben a kategóriában. A második helyre a heti olvasottság terepén kis különbséggel a 24.hu került, a 444.hu és az Origo.hu pedig harmadik helyet ért el holtversenyben. 

Folytatódik az online sajtó térhódítása

A riportból az is kiderült, hogy egyre többen olvassák az online sajtót, miközben az offline termékek elérése csökken. A megkérdezettek 87 százaléka mondta azt, hogy elsősorban az online portálokról tájékozódik. A kategórián belül a válaszadók 72 százaléka mobilon olvassa a híreket, míg a számítógép esetében ez már csak 55 százalék, a táblagépeknél pedig 9 százalék volt. A második legfontosabb hírfogyasztási platformként a közösségi médiát jelölték meg 64 százalékban. 

 

Arra a kérdésre, hogy mely közösségi médiás felületeket használják hírfogyasztásra, a megkérdezettek egyértelműen a Facebookot mondták legtöbben (60 százalék). Második helyre a YouTube került 27 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Facebook Messengert jelölték meg (14 százalék), amely arra utal, hogy viszonylag sokan ott juthatnak hozzá a hírekhez az ismerőseiktől.  

A felmérésről további részletek itt érhetők el.

süti beállítások módosítása