Végre! Újra Parkoló Parádé!

totalcar2.jpg

(Fotó: Totalcar)

A 29. Parkoló Parádét rendezi a TotalCar március 8-án a Hungexpon, idén is színes programokkal várják a látogatókat.

Az esemény legromosabb sztárvendége az utolsó One More Round epizódban átalakított Golf lesz, amit a készítők hoznak érdekességként. Csikós Zsolt, a TotalCar szerzője is tiszteletét teszi, így a helyszínen megvásárolható lesz a könyve is a készlet erejéig, de akár a régebben megvett példányokat is dedikálja. Az Autódoki pedig élőben rendel, diagnosztizál és tanácsot ad. 

Természetesen a gyerekek sem maradnak ki a programokból. 

A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön. Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval, ami kívül-belül megnézhető, megmászható.

Ha már bőgeted a motort, annyira mennél, akkor ezek a legfontosabb tudnivalók:

Időpont: 2020. 03. 08, vasárnap 12-18 óra között.

Helyszín:  Budapest, Albertirsai út, Hungexpo, behajtás autóval a 6-os, gyalog a 3-as kapun.

A további részletek megtalálhatók itt.

Hirdetéssel kapcsolatban keresd a kapcsolattartódat.  

Egyre több Index látogató fogyaszt podcasteket

(Illusztráció: Szarvas, Index)

Szabó Zoltán, az Index stratégiai- és kreatív igazgatója ja a Kreatívnak adott interjút, amelyben a podcastekről beszélt. A következőket mondta:

“A podcast egy viszonylag új műfaj a magyar sajtópiacon, ezért az Index műsorainak hallgatottsága is hétről hétre, epizódról epizódra alakul, növekszik. A közéleti tematikájú műsorok mellett a szórakoztatóipar szereplőivel készült portréműsorok teljesítettek a legjobban, ezeket több tízezren hallgatták” 

A formátum jövőjét illetően Szabó Zoltán közölte:

“Bízunk abban, hogy a podcast nemcsak megtalálja a maga közönségét itthon is, de előbb-utóbb üzletileg rentábilis termék lehet belőle. Jó úton haladunk, egyre több Index-látogató fogyaszt podcasteket, kap rá erre a műfajra is, a visszajelzések alapján egyre többen hallgatnak autóban, házimunka vagy sport közben minket.”

Az adásokban megjelenő hirdetősi lehetőségekről a következőket mondta:

“Szeretnénk, ha a podcastek bevételt is termelnének, de nem szeretnénk, ha ezzel párhuzamosan rossz minőségű reklámok vagy alig bújtatott szponzorációk lepnék el az adásokat. Ezért a reklámhelyeinket értékesítő Indamediával közösen folyamatosan új megoldásokon dolgozunk.”

- nyilatkozta Szabó Zoltán, aki azt is kifejtette, hogy 

ez a műfaj kifejezetten jól áll az Indexnek.

 

A teljes interjú a Kreatív decemberi számában olvasható.

Itt egy új hirdetési formátumunk, amit pont úgy lehet lapozgatni, mint egy újságot

A lapozható Just One nevű új hirdetési formátumunk az Index.hu címlapján található. Egész pontosan a blog.hu doboz fölött helyezkedik el.

ezgif_com-optimize_1.gif

A formátumot manuálisan lehet lapozgatni, pont úgy, mint egy magazint. Sőt! Itt még bele is lehet nagyítani.

ezgif_com-crop_3.gif

Ahogy az a fenti példán is látszik, tökéletes megoldás lehet magazinok számára. De el lehet képzelni egy digitális prospektusként is, ami jól használható formátum lehet autós cégeknek is. 

Ha érdekel ez a hirdetési formátumunk, akkor érdeklődj az Indamedia Sales kapcsolattartódnál a Lapozható Just One után!

Bemutatkozik a Display First

df_thumbnail.png

A célunk, hogy minél rövidebb idő alatt, a lehető legegyszerűbb módon, minimális várakozási idő mellett lehessen hirdetni az Indamedia Sales által képviselt kiadványok, az Index, Velvet, Totalcar, Napi, Dívány, Femina Port.hu, Blog.hu, Sóbors, Retikül és az Indavideo felületein.

Igyekeztünk minél felhasználóbarátabbá tenni a felületet. A gyakorlatban is bizonyított már, hogy a Display First felületén csak pár kattintás és beállítás, utána önállóan, segítség nélkül lehet lefoglalni a hirdetési helyeinket. A folyamat gyors, egyszerű és egyértelmű.

Úgy érzed, hogy az eddigiek valamiért még nem bizonyultak túl meggyőző érveknek amellett, hogy kipróbáld felületünket? Eláruljuk, hogy különösen megéri regisztrálni a Display First platformján, mert most külön akcióval is szolgálunk. 

Március 31-ig extra 10%-os kedvezmény jár minden Display First-ön keresztül érkező rendelés esetén!

 

(A kedvezmény a megrendelt kampány net-net összegének 10%-ra vonatkozik. A hirdetések pedig a megrendelt  felületeken lesznek kiszolgálva.)

Hirdetés könnyen, egyszerűen 

 

Tavaly több olyan kutatást is végeztünk, amikből kiderült számunkra, hogy az online hirdetési piac még mindig nagyon jelentős szerepet tölt be a reklámiparban. Viszont azt is láttuk, hogy van igény egy olyan megoldásra, amivel rövid idő alatt lehet nagy elérést generálni. Ennek eredménye lett, hogy ősszel kifejlesztettünk egy olyan terméket, amivel egy nap alatt maximalizálni tudjuk az elérést.

Ez az IndaMax, 

ami egy egyedülálló lehetőség az online hirdetési piacon. Ennek segítségével elég sikeresen lehet nagyszabású kampányokat indítani. Ha ezt választod, biztos, hogy eléred vele a neked fontos célcsoportod 30-40%-át mindössze 24 óra alatt.

df_thumbnail.png

2020-ban sem állunk le a fejlesztésekkel. Az Indamedia újdonsága egy olyan felület, ahol pár kattintással, akár pár perc alatt le lehet foglalni egy hirdetést. 

Ez a Display First,

Amivel még könnyebb, még egyszerűbb a hirdetés foglalás.

Megállapodást kötött az Adformmal a HOPPex

hoppex-e1450366568822-1024x575.jpg

Az együttműködés keretében bevezetésre kerül az Adform SSP szolgáltatása a kiadói partnerségben.

“Nagy öröm a számomra, hogy új technológiai partnerrel bővült a HOPPex szolgáltatási köre. Számos területen komoly hozzáadott értékre számítunk mind a kiadói partnereink, mind a vásárlói oldal számára, többek között a privát dealek és a rich media területén. Az Adformnak köszönhetően olyan hirdetési megoldások is elérhetővé válnak, amelyek korábban még nem voltak nálunk vásárolhatók.”

- mondta Ihász Ingrid, a HOPPex ügyvezetője.

Mi az a HOPPex?

A 2015-ben az Indamedia (korábbi nevén CEMP), a Central Médiacsoport és a New Wave Media Group (korábbi nevén Origo Media Zrt.) részvételével indított kiadói platform jelenleg 120 magyarországi prémium weboldal hirdetési felületeit értékesíti prémium programozott piacterén.

Az Adform:

Integrált hirdetési platformot kínál az adatok, kreatívok és médiaértékesítés területén, amelynek segítségével a kiadók sikeresen monetizálhatják a hirdetési felületeiket, a hirdetők és ügynökségek számára pedig lehetővé teszi, hogy hatékonyan érjék el és vonják be a fogyasztókat minden eszközön. 

Stabil növekedés után is erősen zárta az évet a Femina

Olyan jól sikerült az év vége, hogy 2019. december 28. minden idők rekordját hozta a Feminának. Ezen a napon egész pontosan  673 ezer 159 egyéni felhasználó volt az oldalon. Ezt sikerült is egyből megdönteni 2020 első hetében, amikor január 4-én 699 ezer 372 olvasó volt az oldalon.¹

Az egész évre jellemző növekvő tendencia decemberben csúcsosodott ki. Ha a teljes forgalmi adatokat nézzük, akkor azt látjuk, hogy a Femina ott van a TOP6 weboldal között. De annyira, hogy több mint 200 ezer egyéni felhasználóval megelőzte az NLC-t.

femina_nlc.jpg

 

A belföldi, havi napi átlag látogatószámok alapján, minden eszközre levetítve az látszik, hogy a Femina 2019-ben rohamtempóban növekedett: egy év alatt 46%-kal nőtt a látogatók száma, míg az NLC 19%-os növekedést tudott elérni.

femina_novekedes.jpg

Mobilon még jobban látszik, hogy a Femina mennyire feljött, sőt, már többször meg is előzi az NLC-t.  2018. decemberében a Femina két napot tudott megnyerni a konkurensével szemben, míg 2019-ben már átvette a vezetést, és 20 napon át tudott nagyobb számokat elérni. Összességében: azonos időszaki - december - adatokat vizsgálva, a Femina mobilon az NLC-vel szembeni 17%-os hátrányát 3%-os előnyre váltotta 2019. év végére, miközben egy év alatt mindkét site mobil látogatottsága nőtt.

Mindezen túl december 30-án és 31-én a Femina mindenkit beelőzött mobilon.

 

Ez azt jelenti, hogy a belföldi adatokat nézve, mobilon a Femina volt a legtöbb ember által látogatott site a magyar weboldalak között.

Büszkék vagyunk rá, hogy mára már hivatkozási alap lett a Femina. Hírességektől kezdve, könyvkiadókon át, különböző cégekig sorolhatnánk, hogy kik jelölnek meg minket és osztják meg cikkeinket a Facebookon, Instagramon, egyéb helyeken. A 2019-s évünk arról szólt, hogy tovább színesítsük a tartalmainkat. A zöldvonal, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos témák még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat pedig felváltották a történelmi érdekességek, pszichológiai kutatások. Túl ezen, hozzányúltunk férfiasnak titulált topikokhoz is, csak éppen a hozzánk illő megközelítéssel. Bebizonyítottuk, hogy a nőket ugyanúgy érdekli a közélet, a változások, a technika, a vezetés, a tudományos érdekességek, mint a férfiakat. Szerencsére ezt a hirdetők is érzékelték, hogy a nőket nem csupán főzős, beauty és gyerekekhez köthető dolgokkal lehet megszólítani, sőt. Megmutattuk, hogy mi nők az élet minden területén jelen vagyunk és döntéseket hozunk

- mondta Rácz Brigitta a Femina főszerkesztője.

¹ Forrás: DKT/Gemius Rating 2019.12.28 és 2020.01.04. napi látogatószám, belföld, total platform

Egy Index-olvasó átlagosan ennyi időt tölt egy nap az Index olvasásával

Korábban már megnéztük, hogy mennyi egyéni felhasználó olvassa az Indexet. Volt olyan négy hét, október 21. és november 17. között, amikor a teljes közönséget, illetve az összes platformot vizsgálva mindössze egyszer fordult elő, hogy nem az Index volt a legtöbb ember által olvasott hírportál. Ezt követően azt is megnéztük, hogy az oldalletöltés megosztás alapján melyik korosztály teszi ki az Index legprominensebb közönségét. A számok azt mutatták, hogy közel 200 millió oldalletöltés 30%-a a 30-39 év közötti olvasóktól származik.

Van itt még egy adat. Az oldalon eltöltött idő. Ez olyan információ, ami sokkal kézzelfoghatóbb az olvasók számára is. A telefonok is képesek már megmutatni, hogy adott időszakban mennyit töltöttünk egy alkalmazás használatával: konkrétan látjuk, hogy mennyit nézzük, pörgetjük a Facebookot és az Instagramot, a levelezésünket és más alkalmazásainkat.

Most megmutatjuk, hogy novemberben, egy ember átlagosan mennyi időt töltött egy nap az Index olvasásával.

i_vs_24_oktnov_ido_2.jpg

A látogatók tartalomfogyasztási szokásai közötti különbséget a legjobban az egy site-on eltöltött idő mutatja meg. Amint az a fenti ábrán is jól látszik:

egy Index-olvasó háromszor annyi időt tölt el az oldal tartalmait böngészve, mint egy 24.hu-olvasó a 24.hu tartalmait nézegetve.

 

Új főszerkesztő az Index.hu élén

dull_szabolcs.jpgDull Szabolcs, az Index.hu főszerkesztője - Fotó: Németh Sz. Péter

2019 december 11-től Dull Szabolcs az Index.hu új főszerkesztője, a leköszönő Tóth-Szenesi Attila a lap vezető szerkesztőjeként folytatja.

Dull Szabolcs 2014 óta dolgozik az Indexben. A politikarovat munkatársaként kezdett szerkesztő-újságíróként, elsősorban pártokról és politikai történesekről írt. 2019-ben az európai parlamenti választások után a sportrovat vezetőjeként folytatta, most pedig főszerkesztőnek nevezte ki Pusztay András vezérigazgató és Bodolai László, az Index.hu Zrt. igazgatóságának elnöke.

Dull Szabolcs terve az, hogy az eddigi indexes hagyományok szellemében vezeti tovább az újságot.

“Öt éve kezdtem el dolgozni az Indexnél, amely már akkor is szuper hely volt - egy olyan lap, ahol bármit meg lehet írni, bármit ki lehet mondani, és egy olyan közösség, amely az évek során egyre összetartóbb lett. A lapnál újságíróként, szerkesztőként és rovatvezetőként is mindig azt tapasztaltam, hogy mindenki azért dolgozik, hogy gyorsak, pontosak, színesek, lényegre törőek és a legolvasottabbak legyünk. Megtisztelőnek és persze nagy kihívásnak tartom, hogy mostantól főszerkesztőként folytathatom” - fogalmaz.

Az új főszerkesztővel továbbra is biztosítható lesz az Index függetlensége, az újság megőrzi majd a társadalomban betöltött fontos szerepét és piacvezető pozícióját, mondta a kinevezésről Bodolai László elnök.

A leköszönő főszerkesztő,  Tóth-Szenesi Attila 2017 júniusa óta állt a piacvezető online hírportál élén. Azt mondja, ez az időszak élete nagy kalandja volt.

“Egy olyan időszakban lettem az Index főszerkesztője, amikor a lap alapítványi tulajdonba kerülésével nem lehetett tudni, mennyire lesz működőképes az új szervezeti felállás. Azóta két és fél év telt el, életem nagy kalandja volt ennek a pozíciónak a betöltése. Főszerkesztőként mindig volt bennem egy hiányérzet, egy mind erőteljesebb belső konfliktus: nem tudok eleget foglalkozni azzal, ami lassan húsz éve az életem egyik legfontosabb része, az újsággal - akár szerkesztőként, akár tartalmi projektek felelőseként, akár szerzőként. Új munkakörömben, az Index vezető szerkesztőjeként éppen ez lesz a dolgom. Szabolcsot régóta ismerem, a munkát nem most kezdjük, csak folytatjuk, az újságírásról vallott felfogásunk nagyon hasonló, és emberileg is közel állunk egymáshoz. Tudom, hogy rátermett főszerkesztője lesz az Indexnek, akivel nekem is öröm lesz együtt dolgozni” - mondta.

Dull Szabolcs az Index előtt 2011 és 2014 között az Origo Hírek rovatának újságírójaként is politikai, parlamenti témákról írt. Azelőtt, 2008-tól 2011-ig a Kossuth Rádió Krónika című hírműsorának riportere volt, illetve a Figyelőben és a Manager magazinban is publikált cikkeket.

2008-ban az ELTE-n végzett francia és kommunikáció szakon. Jelenleg az ELTE ÁJK-n hallgat jogot, az ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszékén pedig újságírást tanít.

Az Indexet a 30 éves korosztály olvassa a leginkább

Múltkor megnéztük, hogy milyen számokat tudott az Index október 21. és november 17. között. A teljes közönséget néztük, illetve az összes platformot vizsgáltuk, így jött ki, hogy az említett időszakban mindössze egyszer fordult elő, hogy nem az Index volt a legtöbb ember által olvasott hírportál.

Most megvizsgáltuk, hogy melyik korcsoport olvassa leginkább az Indexet.

index_24_uj.pngForrás: DKT-Gemius 2019. október, total platform, oldalletöltés megosztás

Az oldalletöltések alapján az látszik, hogy az Indexet inkább a fiatalabb korosztály olvassa. A 18-49-es korcsoport 70%-át teszi ki a teljes olvasóközönségnek, míg a 24.hu-nál ugyanez a kereskedelmi célcsoport csupán 41%-a a látogatóknak.