Az Indamedia megvásárolja a We Love oldalakat

Már szeptemberben az Indamediához kerülhet a We Love Budapest Kft., ezzel a cégcsoport portfóliója a We Love Budapest és a We Love Balaton portálokkal bővül.

ims_welovebudapest_1.pngA mai napon szándéknyilatkozatot írt alá a We Love Budapest Kft. adás-vételéről a jelenlegi tulajdonos Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és az Indamedia Network Zrt. A megállapodás értelmében az Indamedia-csoport 100 százalékos tulajdonrészt vásárol a turisztikai lapkiadó cégben.

Az akvizícióval az Indamediához tartoznak majd a jövőben a welovebudapest.com és a welovebalaton.hu domainek alatt elérhető internetes sajtótermékek kiadói és szerzői jogai is.

„A We Love Budapest megvásárlásával fontos tartalmi egységgel bővül cégcsoportunk. Az Index, illetve az Indamedia egyéb kiadványai is hagyományosan erősek a budapesti, urbánus tartalmak előállításában, ezt a vonalat fejlesztjük tovább a We Love érkezésével. A felvásárlással az a célunk, hogy Budapest és Magyarország még több értékét tudjuk megmutatni olvasóinknak, ezzel is növelve az Indamedia üzleti potenciálját” – mondta a szándéknyilatkozat aláírása kapcsán Ziegler Gábor, az Indamedia Network Zrt. vezérigazgatója.

Ezekre a weboldalakra voltak a hazai internetezők kíváncsiak júliusban

A közéleti és gazdasági események intenzív látogatottságot generáltak a hírportálokon júliusban. A KATA-törvény és a rezsicsökkentés módosítása, az azokra reagáló demonstrációk és a politikai nagyüzem miatt megnőtt az érdeklődés a közéleti hírek iránt.

A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) hivatalos ajánlása alapján a mérésben szereplő weboldalak havi teljesítményét a napi átlagos látogatottsági adatok alapján érdemes rangsorolni, ez adja a legpontosabb képet a hazai oldalak méretéről, azok népszerűségéről.

Ha azt vizsgáljuk, hogy naponta átlagosan hány látogatója volt az adott weboldalnak július során, akkor a mérőszámok közül a valós felhasználószámot (RU, Real Users) kell figyelnünk. 

index_top10_julius.jpg

A napi átlag felhasználószám alapján felállított lista első három helyén az Index, a Blikk és az Origo kapott helyet. Érdekesség, hogy amíg a harmadik helyezett Origo és az ötödik helyet elfoglaló Időkép között mindössze hetvenháromezer egyedi felhasználó a különbség, addig az Időkép és a hatodik Telex között ez a szám már 247 ezer olvasót jelent naponta átlagosan. 

A valós látogatók számán túl érdemes azonban tovább vizsgálódni: beszédes az egyes website-okon mért aktivitás is, ezt leginkább az oldalletöltés, illetve az oldalon eltöltött idő adataival lehet leírni. 

A közösségi média által dominált hírfogyasztási piacon beszédes mutató, hogy a felhasználók hány tartalmi oldalt „fogyasztottak”, azaz olvastak vagy néztek meg adott portálon. 

index_top10_oldalletoltes.jpg

Ezt a rangsort is az Index vezeti - méghozzá jelentős fölénnyel. Az előző listán harmadik helyezett Origo a második helyre lépett fel, míg az Időkép az ötödik helyről a harmadikra. Ennek az összehasonlításnak a nagy vesztese egyértelműen a Blikk, ők a második helyről az ötödik helyre csúsztak vissza. 

Egy másik minőségi mutató az oldalon eltöltött idő. Ennél a mutatószámnál is visszatérünk a napi átlag szerinti rangsorra, hiszen ez a szám mutatja meg, hogy átlagosan egy nap alatt hány percet töltenek az olvasók az oldalakon. 

index_oldalon_toltott_ido.jpg

Azt hihetnénk, hogy a korábban vizsgált oldalletöltési mutató és az oldalon eltöltött idő kéz a kézben járnak egymással, a valóság azonban az, hogy ezen a listán is több változást láthatunk. 

Az Index a maga 8 perc 41 másodperces idejével, illetve a Telex a 7 perc 15 másodperces mutatójával kimagaslik a mezőnyből. A harmadik helyezett Origón a látogatók már több mint 2,5 perccel kevesebb időt töltenek el, mint a második helyen álló versenytárs oldalán. Szintén érdekes, hogy a Portfolio az oldalletöltési eredménysorban csupán a hetedik helyen szerepel, az oldalon eltöltött idő esetében azonban az előkelőnek mondható negyedik helyig lépett előre.

Rengeteg időt töltünk az interneten

Ha kitekintünk a szakmailag indokolt napi átlagos felhasználószám alapján rangsorolt top 10-es összehasonlítás horizontján túlra, akkor számos új szereplő jelenik meg a listáinkon.

index_top10_letoltes.jpg

A legnagyobb oldalletöltéssel bíró oldalak felsorolásban több olyan piaci szereplő is megtalálható, amelyek az egyedi felhasználó alapján nem fértek be a top 10-be, ebben a mérésben azonban előkelő helyet foglalnak el. Ilyen például a Használtautó, a Videa és a Jófogás is. Ha belegondolunk egy átlagos felhasználó internetezési szokásába, akkor könnyen belátható, hogy az apróhirdetés-oldalak a működési sajátosságuk miatt kevés felhasználóval meglepően sok oldalletöltést tudnak generálni egyetlen hónap során. 

Forrás: Index.hu

Berobbantotta a nyarat a Dívány- 66 százalékos növekedés az Indamedia életmód magazinjánál

Óriási lendülettel vágott neki a nyárnak a Dívány, és jelentősen növelte látogatottságát az előző évhez képest. Az Indamedia prémium életmód magazinja kirobbanó formában van, ez is jól mutatja, hogy az elmúlt hónapok tudatos tartalmi építkezése meghozta gyümölcsét. A brand adatok alapján a nyár eddig eltelt időszakában kiemelkedő erősödést ért el az oldal a napi átlagos egyedi látogatószámban és össz RU-ban egyaránt.

A Dívány nyáron sem pihen, minőségi cikkei egyre népszerűbbek a hazai netezők körében, akik a vakáció és a pihenés alatt is előszeretettel keresik és szívesen olvassák a portál írásait. Az elmúlt szűk két hónap látogatottsági adatait vizsgálva kiderül, hogy 2022. június 1. és július 24. között összesen 1 674 092* egyedi felhasználó kereste fel az oldalt, csaknem 376 ezerrel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ha a számok mögé nézünk, ez 29 százalékos elérés-erősödést jelent, ezzel az online életmód magazinnak 5 százalékponttal sikerült növelnie elérését a teljes hazai internetező közönség körében is egy év alatt.

divany_rekord01_1.jpg

A Dívány sikerszériája azonban itt nem állt meg, az applikációs forgalmat is magában foglaló brand adatok alapján ugyanebben az időszakban naponta átlagosan 124 528* felhasználó kereste fel az oldalt. Ezzel hatalmas, 66 százalékos növekedést produkált az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest. Mindez jól mutatja, hogy a Dívány nem csak az olvasók körében egyre népszerűbb, de hirdetői szempontból is igazán vonzó felület.

divany_rekord02_1.jpg

Az idei év komoly változásokat és fejlesztéseket hozott az Indamedia női portfóliója, így a Dívány életében is. A Femina Média ügyvezetői feladatait január 1-től Somodi Hajnalka vette át, míg a Dívány főszerkesztői posztját szintén ettől az évtől Reiber Gabriella tölti be. Azóta számos tartalmi fejlesztés zajlott a portál életében, amelynek legfőbb célja az volt, hogy a hagyományokat megtartva és a minőségi tartalmakat erősítve egy sokszínű, világra nyitott prémium életmód magazinnal találkozzanak az olvasók nap mint nap. A siker nem maradt el, a Dívány folyamatosan erősíti pozícióját az online kiadványok piacán, látogatottsága stabilan ível felfelé és új rekordokat dönt: 2022. július 13-án például 219 300** látogató böngészte az oldal cikkeit.

reiber_gabi.jpgReiber Gabriella, a Dívány.hu főszerkesztője

„Sokat dolgoztunk azon, hogy a Díványon olyan egyedi és minőségi tartalmakkal találkozzanak az olvasók, amelyek valóban magazin élményt nyújtanak. Nagyon boldog vagyok, hogy ezt a számok is igazolják, ráadásul a nyári időszakban is sokan választanak minket, ami azt jelzi, hogy cikkeink tartalmas kikapcsolódást nyújtanak. Nagyon büszke vagyok a csapatra! Talán kevesen tudják, de a Dívány szerkesztőségét egy kivételes újságírói gárda alkotja. A stábot pszichológus, irodalomterapeuta, nyelvész, zenész, stílustanácsadó, tanár és filmkritikus is erősíti. A Dívány ereje ebben a sokszínűségben, valamint a kiemelkedően igényes szerkesztői munkában rejlik” – mondta el Reiber Gabriella, a Dívány főszerkesztője.

*Forrás: DKT/e.gemius, 15+ belföldi, időszaki brand adat, Real Users
**Forrás: DKT/e.gemius, 15+ belföldi, 2022. július 13. időszaki brand adat, Real Users

Forró a július az Indexnél

Nem csak a hőmérő higanyszála kúszott fel, az Index látogatottsága is egyre magasabbra tör: az Indamedia hírportálja vezeti júliusban a látogatottsági listát több fontos mérőszámot tekintve is. Nyár-szabadság-vakáció ide vagy oda, a legfrissebb brand adatokat alapul vevő eredményekkel az Index már a Facebook-korlátozás előtti számokat is meghaladja.

Bővelkedett a július fontos hazai és nemzetközi eseményekben, és ezúttal is beigazolódott: ha hír, akkor Index! Július 1. és 24. között az Indamedia hírportálját olvasták a legtöbben a napi átlag felhasználószám alapján az applikációs forgalmat is magában foglaló közönségmérési adatok szerint.

2022_julius_1-24_napi_atlag_real_user.jpg

A brand adatokat nézve naponta átlagosan 991 616 felhasználó érkezett az Indexre július 1. és 24. között, amivel kiérdemelte a látogatottsági lista első helyét. Az uborkaszezonnak számító nyári hónap első 24 napjából 12 olyan napot is sikerült hoznia a hírportálnak, amikor 1 milliót meghaladó olvasó tájékozódott az oldalain.

Ezzel az eredménnyel egyébként visszaállt az Index látogatottsága a tavaly novemberi Facebook-korlátozás előtti szintre. Sőt, a tavaly őszi brand adatokat tekintve túl is szárnyalta azokat:

2021_oktober_1-24_napi_atlag_real_user_1.jpg

Mint ismert, a Meta 2021 novemberében előzetes értesítés nélkül korlátozta az Index elérését, melynek következtében napi több százezer felhasználót vesztett a hírportál. Hosszas egyeztetések után az Indamediának 2022. június elején sikerült megállapodnia a technológiai céggel a korlátozás megszüntetéséről.

Az oldalletöltéseket nézve pedig hónapról hónapra szinte behozhatatlan az Index előnye a hírportálok versenyében, és nincs ez másként most sem. A 177 935 968 Views teljesítményével több mint 69 millió oldalletöltéssel húzott el a rangsor második helyén álló hírportáltól.

2022_julius_1-24_oldalletoltes_views_1.jpg

 

 

Az Index volt a legerősebb brand júniusban

Az Index nyerte az online brandek júniusi látogatottsági versenyét a napi átlag látogatószám alapján – derül ki a DKT friss elemzéséből. A hírportál folyamatosan javít pozícióján, mióta a Meta feloldotta az oldal Facebook-elérésének korlátozását. 

A hazai online kiadványok közül az Indexet olvasták a legtöbben júniusban a napi átlag brand adatok alapján. Naponta átlagosan 897 550 látogató kereste fel az oldalt, ezzel megszerezte az első helyet az applikációs forgalmat is magában foglaló listán. A látogatók naponta átlagosan több mint 6 670 000 oldalletöltést generáltak, amivel a hírportál toronymagasan vezeti a mezőnyt.

ims_stat_22_jul_v2.jpg

Mint ismert, a Meta 2021 novemberében előzetes értesítés nélkül korlátozta az Index elérését, melynek következtében napi több százezer felhasználót vesztett a hírportál. Hosszas egyeztetések után az Indamediának 2022. június elején sikerült megállapodnia a technológiai céggel a korlátozás megszüntetéséről, ennek hatása már a júniusi adatokban is jól mérhető.

Nem lehet nem észrevenni – ez az IndaSpot!

Ahhoz, hogy a hirdetések célba érjenek, igazán ütős megoldásokra van szükség. Az Indamedia Sales saját fejlesztésű terméke, az IndaSpot látványos és egyedülálló megjelenést biztosít a videószpot alapú hirdetéseknek. A mára igazi slágerterméknek számító IndaSpot nemrég a PM Digital Provident kampányában mutatta meg, hogy nem érdemes kihagyni a kampánytervekből.

A Provident egy 15 másodperces reklámot választott az IndaSpotos megjelenéshez, amely  június 20. és 26. között futott az Indamedia Sales portfóliójába tartozó kiadványokon. A figyelemfelkeltő és látványos hirdetéssel desktopon és mobilon egyaránt lehetett találkozni.

Hirdető: Provident Pénzügyi Zrt.

Kampány: Nyári Varázs Kölcsön IndaSpot kampány

Médiaügynökség: PM Digital Kft.

Az online reklámblokként működő IndaSpot az Indamedia Sales egyedülálló innovációja, amelyet 2021 májusában vezettünk be a piacra. A nemrég az egyéves születésnapját ünneplő hirdetési megoldásunk rövid idő alatt az egyik slágertermékünkké vált. Számos előnye közül az egyik legnagyobb erőssége, hogy kifejezetten látványos és egyedülálló megjelenést biztosít a videószpotoknak. Az igényes, magas felbontású lejátszás mellett ne feledkezzünk el arról sem, hogy rugalmasan használható, a kampány alatt is cserélhetők a hirdetések felár nélkül!

Az IndaSpot láthatóságának titka

Az IndaSpot az Indamedia teljes portfólióján, adott idősávokban egyszerre jelenik meg az aktív ablakokon, egy teljes képernyőt kitöltő layer formájában. Ezzel a megoldással 100 százalékos láthatóságot tudunk biztosítani a videós hirdetéseknek. Az IndaSpotot egyre több ügyfelünk választja, sőt,szívesen használják újra következő kampányaikhoz is.

Köszönjük partnereinknek a bizalmat, gratulálunk az elért eredményekhez!

 

 

 

 

Folyamatosan erősödik az Index

Múlt héten az Index nyerte a látogatottsági versenyt a hivatalos közönségmérés brand adatai szerint. A hírportál folyamatosan erősödik, mióta a Meta feloldotta az Index Facebook-elérésének korlátozását.

Mint ismert, 2021 novemberében a Meta előzetes értesítés nélkül korlátozta az Index elérését, melynek következtében napi több százezer felhasználót vesztett a hírportál. Hosszas egyeztetések után az Indamediának 2022. június elején sikerült megállapodnia a technológiai céggel a korlátozás megszüntetéséről. A megegyezés hatása már látszik az Index látogatottsági mutatóin: a brand adatok alapján múlt héten az Indexet olvasták a legtöbben a hazai online kiadványok közül.

top5_brand_latogatottsaga_ru_real_user_alapjan.jpg

Nézzük meg az oldalon töltött időt a valós látogatók (Real User – RU) száma alapján készített heti lista első öt kiadványánál! Az első helyen lévő Indexen egy olvasó csaknem két és félszer több időt tölt, mint amit a lista második helyezett kiadványa elkönyvelhet magánál.

oldalon_toltott_ido_az_ru_alapjan_top5_brand_eseteben.jpg

Az applikációs forgalmat is magában foglaló közönségmérési adatok szerint oldalletöltés tekintetében is az Index vitte a 2022. június 13-19. közötti időszakot. A látogatók összesen 46 729 114 oldalletöltést generáltak az Index felületein múlt héten, ami több mint 16 millióval több, mint amit a lista második helyén álló kiadványnál mértek.

top5_brand_oldalletoltes_alapjan.jpg

Nagy öröm, hogy a szerkesztőség munkája végre fair versenyben, a piaci versenytársakkal megegyező körülmények között mérettetik meg. Ennek az eredményét láthattuk az elmúlt héten” – mondta Fekete-Szalóky Zoltán, az Index főszerkesztője.

Erős kezdés ezen a héten is

Az elmúlt heti eredmények után a tegnapi napon is az Index zárt az olvasottsági verseny élén. A szintén brand adatok alapján RU-ban valamivel több mint 116 ezerrel több olvasó kereste a híreket az Indexen mint a második helyezett kiadványnál.

index_kozonsegmeres.jpg
7,1 milliós oldalletöltésével az index.hu a második helyezetthez képest 60%, míg a harmadikhoz képest kétszeresére növelte az ebben a mutatóban mért előnyét.

A látogatók oldalon eltöltött ideje alapján, a második és harmadik helyezett kiadványokon összesen kevesebb időt töltöttek az olvasók, mint az Indexen önállóan.

Új ügyvezető a Totalcar élén

A jövőben Varga Endre látja el az ügyvezetői feladatokat az Indamedia autós magazinjánál. A szakember feladata lesz a Totalcar pozíciójának erősítése mind tartalmi, mind pedig üzleti szempontból.

Az Indamedia csoport vezetése úgy látta, hogy szervezeti átalakítás vált szükségessé a 2000 óta működő autós tematikájú portálnál, a Totalcarnál. A változásokkal a cégcsoport célja, hogy a kiadvány a piac meghatározó és markáns szereplője maradjon.

varga_endre_index_totalcar.jpgVarga Endre, a Totalcar új ügyvezetője

Ziegler Gábor, az Indamedia Network Zrt. vezérigazgatója Varga Endrét, az Index.hu lapigazgatóját kérte fel a Totalcar ügyvezetésére. Varga a hírportálnál 2022. januárja óta betöltött pozíciója mellett látja el új feladatait az autós site élén.

„A jelenleginél nagyobb népszerűségnek örvendő, üzletileg sikeresebb Totalcarban gondolkodunk. Kiemelt célunk, hogy az autós site olvasói minél több értékes, egyedi és szórakoztató tartalommal találkozzanak az oldalon, és tovább bővüljön az olvasói bázis. Ennek érdekében érkezik Varga Endre ügyvezetőként, illetve Molnár Barbara tartalomért felelős vezetőként támogatja a szerkesztőség munkáját. Személyükkel nemcsak friss személet érkezik a Totalcarba, hanem olyan vezetői tapasztalat is, ami üzleti és tartalmi szempontból is megnyugtató jövőképet biztosít a Totalcarnak” – mondta Ziegler Gábor, az Indamedia vezérigazgatója.

Az új ügyvezető ambiciózus gazdasági és látogatottsági tervekkel vág neki a feladatnak. „Arra koncentrálunk, hogy a Totalcar egy széles körben kedvelt magazin legyen markáns és erős tartalommal – első körben ezekhez a célokhoz kell a megfelelő stratégiát és eszközöket hozzárendelnünk. Emellett természetesen elvégezzük a finomhangolásokat, és új irányokat is kitűzünk azért, hogy a Totalcar informatív, hasznos, de egyben szórakoztató tartalmaival kitűnjön a piacon” – mondta kinevezése kapcsán Varga Endre, a Totalcar új ügyvezetője.

molnar_barbara_port_hu_totalcar.jpgMolnár Barbara, a Totalcar tartalomért felelős vezetője

Molnár Barbara, a Port.hu főszerkesztője tartalomért felelős vezetőként támogatja a jövőben a Totalcar szerkesztőségének munkáját. Molnár Barbara kiemelkedő eredményeket ért el a Port.hu-nál, melyeket az online magazin olvasottsága és sikeressége egyaránt bizonyít.

A szakember az új pozíciójával kapcsolatban így fogalmazott: „Megtisztelő és izgalmas feladat egy olyan ismert branddel dolgozni, mint a Totalcar. Azt gondolom, hogy a szerkesztőség munkatársainak szakmai tudása, ötvözve az általunk hozott szemlélettel és tapasztalattal, kellő lendületet tud adni ahhoz, hogy a Totalcar megfeleljen a jelen és jövő kihívásainak. Célunk, hogy a Totalcar a kiemelkedő minőségű tartalmak mellett egy remek csapatot és egy jó hangulatú szerkesztőséget is jelentsen”.

Az Index híreit olvassák a legtöbben Magyarországon

A Reuters Institute által készített nemzetközi sajtókiadvány, a Digital News Report 2022-es kiadása szerint az online portálok közül az Index híreit olvasták a legnagyobb gyakorisággal hazánkban tavaly.

 index_cimlap_2022.jpg

A kiadvány 46 különböző országban vizsgálja a hírfogyasztási szokásokat, és azt, hogy az emberek mennyire bíznak a sajtóban. A riport elkészítéséhez szükséges adatok begyűjtésével a YouGov nevű közvéleménykutató szervezetet bízták meg, amely Magyarországon egy 2013 fős minta alapján dolgozott. A riportban kétoldalnyi terjedelemben foglalkoznak a magyarországi sajtóhelyzettel. Két kategóriában mérték, hogy az egyes sajtótermékek hány felhasználót értek el: egyrészt az online, másrészt pedig az offline piacot vizsgálták.

Az online piac vonatkozásában a felmérés kimutatta, hogy Magyarországon az Index híreit olvassák a legtöbben. A megkérdezettek 37 százaléka mondta azt, hogy hetente legalább egyszer olvassa az Indexet. Ezen belül pedig a megkérdezettek 18 százaléka válaszolt úgy, hogy hetente legalább három különböző napon olvassa a hírportált, amely szintén a legjobb eredménynek számított ebben a kategóriában. A második helyre a heti olvasottság terepén kis különbséggel a 24.hu került, a 444.hu és az Origo.hu pedig harmadik helyet ért el holtversenyben. 

Folytatódik az online sajtó térhódítása

A riportból az is kiderült, hogy egyre többen olvassák az online sajtót, miközben az offline termékek elérése csökken. A megkérdezettek 87 százaléka mondta azt, hogy elsősorban az online portálokról tájékozódik. A kategórián belül a válaszadók 72 százaléka mobilon olvassa a híreket, míg a számítógép esetében ez már csak 55 százalék, a táblagépeknél pedig 9 százalék volt. A második legfontosabb hírfogyasztási platformként a közösségi médiát jelölték meg 64 százalékban. 

 

Arra a kérdésre, hogy mely közösségi médiás felületeket használják hírfogyasztásra, a megkérdezettek egyértelműen a Facebookot mondták legtöbben (60 százalék). Második helyre a YouTube került 27 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Facebook Messengert jelölték meg (14 százalék), amely arra utal, hogy viszonylag sokan ott juthatnak hozzá a hírekhez az ismerőseiktől.  

A felmérésről további részletek itt érhetők el.

Feloldotta a Meta az Index közösségimédia-korlátozását

Az Indamedia és a Meta között született megegyezésnek köszönhetően az Index Facebook-elérése az elmúlt napokban elkezdett emelkedni, és várhatóan hamarosan visszaáll a korábbi szintre.

 

Május végén számoltunk be róla, hogy az Indamedia megállapodást írt alá a Google-lel, amely így előnézetként is megjelenítheti a médiavállalat portfóliójába tartozó kiadványok, köztük az Index tartalmait is. A napokban egy másik nagy technológiai céggel, a Metával is megegyezett a cégcsoport, ezúttal egy hónapok óta húzódó, vitás ügy végére sikerült pontot tenni.

kezfogas.jpg

Mint ismert, 2021 novemberében a Meta előzetes értesítés nélkül korlátozta az Index elérését, melynek következtében napi több százezer felhasználót vesztett a hírportál. A Facebook-szankció alkalmazásával párhuzamosan az Index közösségimédia-forgalma egy részét más szereplők felé irányították, jelentősen torzítva ezzel a hazai médiapiacot.

Hosszas egyeztetések után az Indamediának múlt héten sikerült lezárnia a vitás ügyet egy Metával kötött, írásos megállapodás formájában. A hazai és a dublini jogi csapatunk, a DLA Piper közreműködésével született megegyezés hatása már érezhető a hírportál elérésében és látogatottsági adataiban.

 

Az Index hétfőn már újra az első helyen zárt a magyarországi hírportálok versenyében a hazai hivatalos mérés, a DKT adatai alapján. Az applikációs forgalmat is magában foglaló statisztika szerint a kiadványt 872 ezer olvasó látogatta meg hétfőn, csaknem 6 millió oldalletöltést generálva” – mondta Starcz Ákos, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója, az Indamedia igazgatósági tagja.

süti beállítások módosítása