AXN közösségi média kampány a Blog.hu-n

2010-05-07

A bloggerek bevonása a vállalati kommunikációba a „korral haladó” pr-esek és marketingesek egyik nagy vágya. Kevesen tudják azonban, hogy hogyan szólítsák meg a bloggereket és főleg hogyan vegyék rá őket, hogy foglalkozzanak egy témával. Ennek egyik eszköze lehet a nyereményjátékra épülő témagenerálás, melyet hazánkban elsőként az AXN FlashForward kampánya során alkalmaztunk a Lounge Design-nal közösen.

Az induló TV sorozat promóciójának részeként, 2009 novemberében futó kampány a Blog.hu bloggereinek aktív közreműködésére épült. A kampányban a közösségi médiában aktív fiatalokat kívántuk megszólítani saját környezetükben, hiteles kommunikációval. A cél a sorozat ismertségének növelése, az indulás előtti hype generálása volt.

A civil bloggereket egy nyereményjátékkal arra ösztönöztünk, hogy írjanak a saját blogjukban a sorozathoz kapcsolódóan. A bejegyzések több tucatnyi civil blog mellett összegyűjtve egy brandelt gyűjtőblogon is megjelentek. Várakozásunk az volt, hogy a bloggerek rendszeres olvasóira a hagyományos kampányoknál nagyobb hatást fog kifejteni ez az aktivitás.

A kampány alapötlete abból a hirdetői vágyból származik, hogy PR cikkeket jeleníthessenek meg civil blogokon. E vágy mögött pedig az áll, hogy az egyes termékek, szolgáltatások esetében a reklámüzenet akkor a leghatásosabb, ha egy bizalmas személytől származik. A Blog.hu-n ráadásul tömegesen van lehetőség a témagenerálásra, „csupán” annyi a feladat, hogy a bloggereket érdeklő témákat vessünk fel.

Az AXN nyereményjáték kommunikációját a Blog.hu szervezte a blogok admin felületén és a gépház blogon, ezzel hozzájárulva a hirdető iránti bizalom növeléséhez. Ezeken a felületeken alacsony a reklámzaj, mondhatni teljes csönd van, így a felhívás sokakhoz eljut.

Az érdekes téma mellett fontos ösztönző erőt jelent az értékes nyeremény, ami a jelen esetben egy blue ray és tíz mp3 lejátszó volt. A nyeremény ideális esetben kapcsolódik a felvetett témához, ahogyan ez ebben az esetben is történt.

A nyereményjátékban való részvétel feltétele az volt, hogy a blogger legalább egy posztot írjon az adott témában, helyezze el a poszt végén a hirdető szöveges üzenetét és egy landing page-re mutató linket, valamint címkézze fel a bejegyzést a „jövőemlékei” taggel.  Fontos hogy a téma „írható” legyen, azaz szabadságot adjon a résztvevők fantáziájának, ezért a „hogyan látom 2010. április 29-t” jó választásnak bizonyult. A november 3-tól 20-ig tartó nevezési idő alatt 91 bejegyzés született, azaz 91 blogban írtak a FalshForward indulásához kapcsolódó posztot.

A gyűjtő blog forgalma azonban nem csak a nevezést jelentő egyedi posztokból érkezett, hanem egy támogató banner kampányból és az Index címlapi szponzorblogketrecben való megjelenésből is.

Azért gondoljuk jó megoldásnak ezt a hirdetési formát, mert optimális esetben

  1. az olvasó hitelesnek tartja a blogot és a bloggert, ahol a hirdetéssel találkozik
  2. nincs megvezetve az olvasó, mivel tisztázva van, hogy egy nyereményjáték keretében született posztot olvas
  3. a bejegyzést végig olvassa, mivel nem egy marketing üzenetről van szó, hanem a blogger cikkéről
  4. ezután találkozik a cikk tartalmához kapcsolódó hirdetéssel

Ahhoz, hogy egy kampány sikeres legyen, a következőkre kell ügyelnünk:

  1. pontos nyereményjáték kiírás és szabályzat – hogy mindenki tudja, mi a dolga
  2. jó téma, amiről szívesen írnak a bloggerek
  3. vonzó ajándékokat kell biztosítani – egy mozijegy nem elég
  4. folyamatos visszajelzés a bloggereknek a játék állásáról
  5. aktív szerkesztőségi jelenlét, posztok jóváhagyása, kommentelése, szerkesztése a gyűjtőblogon
  6. nagy olvasottságú blogok szerzőinek bevonására külön figyelem a szabályok kialakításánál
  7. jó közönség irányítás -> a civil blogokról átvezetni a gyűjtőblogra az olvasókat

Ha megfogadjuk a tanácsokat, sikeresen részt vehetünk a blogoszférában zajló párbeszédben.

Ön is hasonló megoldást szeretne? Kérje ajánlatunkat a sales[at]cemp.hu címen!

Hirdetnék