A Femina adta át a közönségdíjat a Városmajori Színházi Szemlén

Immár tizedik alkalommal rendezték meg a Városmajori Színházi Szemlét, az itt bemutatott produkciókat számos kategóriában díjazták. Az idei esemény igazán különleges volt számunkra, mivel a legnépszerűbb előadásnak járó közönségdíjat a Femina főszerkesztője adta át.

A közönség szavazatai alapján az Átrium és a Varidance Társulat produkciója, a Frivol című előadás kapta a színházi mustra közönségdíját. A Városmajori Szabadtéri Színpad együttműködő partnereként a Femina Média egy 2,5 millió forint értékű médiacsomagot biztosított a kategória győztesének.

f-72_1.jpgFehér Ági, a Femina főszerkesztője; Alföldi Róbert, a Frivol című előadás rendezője és Vári Bertalan koreográfus

Az elismerést Fehér Ági, a Femina főszerkesztője adta át az alkotóknak a szeptember 16-án megrendezett díjkiosztó gálán. „Bár nem vagyok színpadi ember, úgy gondolom: a közönség elismerése lehet a legfontosabb egy produkciónak, így különösen nagy örömmel adtam át ezt a díjat Alföldi Róbertnek, a darab rendezőjének és Vári Bertalan koreográfusnak. A Femina elkötelezett a kultúra iránt, nem véletlen az sem, hogy a hamarosan már hetedik évadát kezdő Femina Klub helyszínéül is színházat választottunk. Sőt, népszerű eseménysorozatunk vendégei között is több alkalommal köszönthettünk már elismert színművészeket” – mondta el Fehér Ági, a Femina főszerkesztője.

A 10. Városmajori Színházi Szemle versenyprogramjában három vidéki, három határon túli és egy fővárosi előadás szerepelt. A produkciókat egy négyfős szakmai zsűri mellett idén első alkalommal a közönség is értékelte. A díjkiosztó gála egyben záróeseménye is volt a Városmajori Szabadtéri Színpad 2022-es évadának. A látványos tánc- és színházi előadásokkal; klasszikus, könnyűzenei és crossover koncertekkel, kertmozi-vetítésekkel gazdagított eseményt együttműködő partnerként a Femina Média is támogatta.

IndaMax – Hozza ki a maximumot a napból!

Kiemelkedő elérés mindössze 24 óra alatt? Ha gyorsan és hatékonyan szeretné elérni célcsoportját, akkor válassza az Indamedia Sales saját fejlesztésű termékét, az IndaMaxot!

cover_indamax.jpg

Az IndaMax egyedi lehetőség a hazai display piacon, különlegessége a gyorsaságban rejlik, az IndaMaxszal ugyanis 1 nap alatt elérhető a megszólítani kívánt célcsoport akár 40 százaléka. Ha rövid idő alatt szeretné maximalizálni kampánya elérését, akkor az IndaMax a tökéletes megoldás, mely hat kereskedelmileg fontos célcsoportra rendelhető.

Nézzük, mit is jelent ez számokban! Ha például a 18-59 év közötti korosztályt szeretnénk megcélozni, ami augusztusban átlagosan egy nap csaknem 3,7 millió fővel volt jelen a teljes hazai interneten, akkor az IndaMaxszal közülük 1,3 millió felhasználó érhető el mindössze 24 óra leforgása alatt*. Gyorsasága és hatékonysága mellett az IndaMax tökéletes kiegészítője lehet a televíziós kampányoknak is, hiszen a digitális térben képes elérni a célcsoport azon részét is, akik inkább az online tartalomfogyasztást részesítik előnyben.

Ismerje meg előnyeit!

 

*Forrás: DKT/e.gemius (15+ belföldi közönség), 2022/08, havi napi átlag valós látogató (RU), all device (inc. Index app)

Első helyen kezdi az őszt a Femina

Magabiztosan zárta a nyarat a Femina: augusztusban maga mögé utasította az összes hazai női online kiadványt. Sőt, a piacvezető női magazin idei legerősebb napját is az ősz kezdete hozta el.

Az augusztusi közönségmérési brand adatok szerint a napi átlagos 577 903 RU-val (Real Users) a Femina került a látogatottsági lista élére a női tematikájú portálok között.

01_1_4.jpg

Ezzel a teljesítményével egyébként tavalyi olvasottságát is sikerült túlszárnyalnia, akkor ugyanis naponta átlagosan 501 195 olvasó böngészte a Femina Média vezető kiadványának oldalait.

02_2_1.jpg

Különösen erős nap volt augusztus 30-a, amikor is több mint 805 ezer valós látogató kereste fel a Femina oldalait, és ezzel az eredménnyel tekintélyes előnnyel hagyta le női tematikájú versenytársait.

03_1_1.jpg

A Feminán elérhető hirdetési és szponzorációs lehetőségekkel kapcsolatban érdeklődjön Indamedia Sales kapcsolattartójánál, vagy írjon a sales@indamedia.hu e-mail-címre.

Házon belülről érkezik a Femina új főszerkesztője

Szeptembertől Fehér Ági, az eddigi főszerkesztő-helyettes kerül a női portál főszerkesztői székébe.

Az Indamedia vezetése 2022 januárjában Somodi Hajnalkát bízta meg a Femina Média Kft. ügyvezetői és portfólió igazgatói feladataival. Átmenetileg a főszerkesztői pozíció is a digitális kommunikációs szakemberhez került, valamint két főszerkesztő-helyettest is kineveztek: a szülési szabadságról visszatérő Fehér Ágit, aki alapítása óta dolgozik a női magazinnál, valamint Orbán Violettát, akinek szintén több mint egy évtizedes múltja van a kiadványnál.

Az eddig ideiglenesen betöltött főszerkesztői pozíció kapcsán megszületett a döntés: Somodi Hajnalka a feladatkör ellátására a főszerkesztő-helyettesként dolgozó Fehér Ágit kérte fel.

feher_agi_femina_foszerkeszto.jpgFehér Ági (Fotó: Kiss Marietta Panka / Femina Média)

 „Az eltelt bő nyolc hónapban szépen kirajzolódott az a struktúra, amelyben a leghatékonyabban tud dolgozni a szerkesztőség, ez kapott most hivatalos keretet Ági kinevezésével. Remek csapatunk van, nagyon elégedett vagyok eredményeinkkel, különösen most, hogy augusztus 30- án az év eddigi legerősebb napját hozta vezető kiadványunk, több mint 805 ezren olvasták a Feminát*!” – mondta Somodi Hajnalka, a Femina Média ügyvezetője.

Fehér Ági szeptember 1-től veszi át az online női kiadvány főszerkesztői feladatait, munkáját Orbán Violetta támogatja főszerkesztő-helyettesként.

„A kezdetektől dolgozom a Feminánál, de ez ezzel együtt is nagy kihívás és hihetetlen nagy megtiszteltetés is egyben. Hiszek abban, hogy ez a folytonosság jót tesz a site-nak. Tudom, hogy kivételes csapat alkotja a Feminát, így nincs bennem félelem céljaink megvalósítását illetően. Az elkövetkező hónapokban ezeken dolgozunk majd, de a többi egyelőre legyen titok” – fogalmazott kinevezése kapcsán az új főszerkesztő.

*Forrás: DKT/e.gemius (15+belföldi internetezők) 2022. augusztus 30. - RU (Real Users)

Három új vezetővel erősít az Indamedia

Cégcsoport szintű marketingkommunikációs vezető kinevezése mellett a Totalcarhoz és a hamarosan hivatalosan is megvásárolt We Love-csoporthoz is érkeznek új szakemberek. 

Az Indamedia igazgatósága a gazdasági környezet változására válaszul kiadvány-portfóliója fejlesztése és vezetői munkatársi körének bővítése mellett döntött. A jelenlegi kinevezések ebbe a sorba illeszkednek, a következő hónapokban további bejelentések várhatók” – mondta Ziegler Gábor, az Indamedia Network Zrt. vezérigazgatója.

indamedianetwork_cover-04_1.jpg

 

Augusztus 10-én írt alá szándéknyilatkozatot a We Love Budapest Kft. adásvételéről a jelenlegi tulajdonos Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és az Indamedia Network Zrt. Várhatóan szeptember elsejével zárul hivatalosan az akvizíció, ezzel párhuzamosan szeptemberben érkezik új ügyvezető a kiadvány élére Tamasi Szilvia személyében, aki korábban a MOL Limónál és a Librinél is márkamenedzsment területen dolgozott. Az Indamedia igazgatósága részéről pedig Starcz Ákos igazgatósági tag felelős az integrációért.


A tervek szerint halad a Totalcar szervezeti átalakítása is, melynek célja, hogy a 2000 óta működő autós tematikájú portál a piac meghatározó és markáns szereplője maradjon. Ennek részeként még júliusban új ügyvezetőt és egy tartalomért felelős vezetőt neveztek ki a kiadvány élére, szeptemberben pedig új főszerkesztő érkezik a Totalcarhoz: Bittó Ákos a Blikk főszerkesztő-helyettesi pozíciójából igazol át az autós portálhoz.


Az Indamedia-csoport tíznél is több vállalatot és ezek márkáit foglalja magában. Ezek a cégek és márkák kommunikációjának összefogására, illetve további erősítésére a cégcsoport marketingkommunikációs igazgatói pozíciót hozott létre. Az új feladatkör ellátására a cégcsoport vezetése Sümegi Zsuzsannát kérte fel, aki eddig az Opel Magyarország marketing és PR igazgatói pozícióját töltötte be.

Nálunk elérheti kampányával a gyermekes családokat

Hamarosan becsengetnek, a családok lázasan készülnek az iskolakezdésre. Érje el őket célzottan!iskolakezdes_iskolasok_gyerekek_suli_cover.jpgAz Indamedia-portfóliójába tartozó kiadványokon naponta 7 000 000 AV (AdView)* áll rendelkezésre a gyermekes családok eléréséhez.

Az iskolakezdéshez kapcsolódó hirdetési termékeinkről, illetve szponzorációs csomagajánlatainkról érdeklődjön a sales@indamedia.hu címen vagy keresse Indamedia Sales kapcsolattartóját!

*Forrás: metrics.mediafuture.hu, 2022. július 29. - augusztus 25., átlag napi AV

Percepció kontra valóság a top hazai weboldalak piacán

A véleménybuborékok vitathatatlanul meghatározzák a magyar médiapiaci szereplők megítélését. Ez azt jelenti, hogy az olvasóközönség teljesen más hírportálokat gondol a legolvasottabbnak, mint azt a tényadatok alátámasztják – derül ki a Pulzus Kutató legfrissebb felméréséből, amelyet a Napi.hu dolgozott fel.

pulzus_kutatas_cover.pngNagyon érdekes különbségek rajzolódnak ki az iparági standardnek számító Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) és Gemius internetes közönségmérési tényadatai és a között, hogy a magyar olvasók mely internetes portálokat gondolják vagy érzik a legolvasottabbnak. A Pulzus Kutató július végén készült, magyar felnőtt lakosságra reprezentatív kutatása szerint a médiafogyasztók 14,1 százaléka gondolta úgy, hogy az Index a legolvasottabb magyar hírportál, és csak alig előzi meg az Időkép.hu-t és a Telexet (14 illetve 13,4 százalék), valamint a hvg.hu-t (10,3 százalék).rajztabla_1.pngKülönösen azért izgalmasak a fogyasztói percepciót vizsgáló kutatás eredményei, mert a DKT/Gemius mérései szerint a napi átlagos brand egyedi felhasználói (Real Users – RU) szám az Index esetében volt a legmagasabb 2022. júliusában: 1,007 milliós átlaggal előzik a második Blikket (967,9 ezer fő), valamint a harmadik Origót (905,27 ezer egyedi olvasó). A Telex a hatodik a listán (583,9 ezer fő), a hvg.hu pedig be sem fért a top10-be.

Ha a kutatás és a DKT/Gemius hivatalos közönségmérési adatait teljesen egybeeső időszakban akarjuk összehasonlítani, akkor az adatfelvétel 2022. július 18-24. közötti hetét érdemes vizsgálni. Ebben az időszakban is a legtöbb egyedi olvasót elérő portál az Index.hu volt, amelyet az Origo követett, míg harmadik lett a Blikk internetes felülete és a negyedik helyen a 24.hu végzett. Az ötödik az Időkép.hu, a hatodik pedig az az nlc.hu lett. 

Az alábbi táblázatból jól látszik a percepció és valóság különbözősége a hazai weboldalak esetében:rajztabla_2.pngAz Index azon kevés portálok közé tartozik, amely a tények és a fogyasztói vélekedés alapján is azonos pozícióban van, elsősége egyértelmű. Ugyanakkor a többi vezető siteról már nem mondható el, hogy a tények és vélemények egybeesnének. A fenti táblázat alapján jellemzően két csoportba sorolhatók: egy részüket a fogyasztók jelentősen felülbecslik a tényleges olvasottságukhoz képest (Időkép, Telex, HVG), a másik csoportban található portálok olvasottságát a fogyasztók alábecsülik a valósághoz képest (Origo, Blikk és 24.hu).

A Pulzus Kutató felmérésének részletei a Napi.hu oldalán megjelent cikkben olvashatók.

Nálunk nincs uborkaszezon!

Megnéztük közéleti, gazdasági, életmód és gasztro kiadványainknál, hogy mit hozott számukra látogatottságban a nyár, egészen pontosan a július.  Az eredmények büszkeséggel töltenek el minket, hogy a szabadságok és a rekkenő hőség idején is sokan – még az előző évhez képest is többen – választanak minket nap mint nap.

ims_uborkaszezon_cover_2.jpg

Az Indamedia portfóliójába tartozó kiadványok mindegyikére igaz, hogy a szerkesztőségek folyamatosan reagálnak az olvasóik igényeire, illetve az online trendekre, amelyek meghatározzák a tartalomfogyasztási szokásokat. A cégcsoport kiadványai minden nap azon dolgoznak, hogy olyan minőségi tartalmak jelenjenek meg oldalaikon, amelyek széles kör számára jelentenek érdekes olvasnivalót, segítenek eligazodni a hírek és aktualitások özönében, vagy éppen tartalmas szórakozást nyújtanak.

Természetesen nyáron sincs ez másként, és ezt a közönségmérési adatok is jól bizonyítják! Legyen szó közéleti, gazdasági, életmód vagy gasztro kiadványról, sikerült felülmúlni a tavaly júliusi látogatottsági számokat, és bővülést elérni mind a napi átlagos látogatószámot, mind pedig a megtekintések számát tekintve, amit az alábbi ábrán be is mutatunk.

ims_uborkaszezon_abra.jpg

Az Indamedia Sales kínálatában 750 hirdetési termék található, illetve 70 központi témaszponzorációs lehetőség közül választhatnak ügyfeleink. A fenti kiadványokon is elérhetők nyári tematikájú csomagajánlatok, például fesztiválokhoz, nyári gasztronómiához vagy sporteseményekhez kapcsolódóan. A részletekről érdeklődjön Indamedia Sales kapcsolattartójánál vagy a sales@indamedia.hu e-mail-címen.

Az Indamedia megvásárolja a We Love oldalakat

Már szeptemberben az Indamediához kerülhet a We Love Budapest Kft., ezzel a cégcsoport portfóliója a We Love Budapest és a We Love Balaton portálokkal bővül.

ims_welovebudapest_1.pngA mai napon szándéknyilatkozatot írt alá a We Love Budapest Kft. adás-vételéről a jelenlegi tulajdonos Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és az Indamedia Network Zrt. A megállapodás értelmében az Indamedia-csoport 100 százalékos tulajdonrészt vásárol a turisztikai lapkiadó cégben.

Az akvizícióval az Indamediához tartoznak majd a jövőben a welovebudapest.com és a welovebalaton.hu domainek alatt elérhető internetes sajtótermékek kiadói és szerzői jogai is.

„A We Love Budapest megvásárlásával fontos tartalmi egységgel bővül cégcsoportunk. Az Index, illetve az Indamedia egyéb kiadványai is hagyományosan erősek a budapesti, urbánus tartalmak előállításában, ezt a vonalat fejlesztjük tovább a We Love érkezésével. A felvásárlással az a célunk, hogy Budapest és Magyarország még több értékét tudjuk megmutatni olvasóinknak, ezzel is növelve az Indamedia üzleti potenciálját” – mondta a szándéknyilatkozat aláírása kapcsán Ziegler Gábor, az Indamedia Network Zrt. vezérigazgatója.

Ezekre a weboldalakra voltak a hazai internetezők kíváncsiak júliusban

A közéleti és gazdasági események intenzív látogatottságot generáltak a hírportálokon júliusban. A KATA-törvény és a rezsicsökkentés módosítása, az azokra reagáló demonstrációk és a politikai nagyüzem miatt megnőtt az érdeklődés a közéleti hírek iránt.

A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) hivatalos ajánlása alapján a mérésben szereplő weboldalak havi teljesítményét a napi átlagos látogatottsági adatok alapján érdemes rangsorolni, ez adja a legpontosabb képet a hazai oldalak méretéről, azok népszerűségéről.

Ha azt vizsgáljuk, hogy naponta átlagosan hány látogatója volt az adott weboldalnak július során, akkor a mérőszámok közül a valós felhasználószámot (RU, Real Users) kell figyelnünk. 

index_top10_julius.jpg

A napi átlag felhasználószám alapján felállított lista első három helyén az Index, a Blikk és az Origo kapott helyet. Érdekesség, hogy amíg a harmadik helyezett Origo és az ötödik helyet elfoglaló Időkép között mindössze hetvenháromezer egyedi felhasználó a különbség, addig az Időkép és a hatodik Telex között ez a szám már 247 ezer olvasót jelent naponta átlagosan. 

A valós látogatók számán túl érdemes azonban tovább vizsgálódni: beszédes az egyes website-okon mért aktivitás is, ezt leginkább az oldalletöltés, illetve az oldalon eltöltött idő adataival lehet leírni. 

A közösségi média által dominált hírfogyasztási piacon beszédes mutató, hogy a felhasználók hány tartalmi oldalt „fogyasztottak”, azaz olvastak vagy néztek meg adott portálon. 

index_top10_oldalletoltes.jpg

Ezt a rangsort is az Index vezeti - méghozzá jelentős fölénnyel. Az előző listán harmadik helyezett Origo a második helyre lépett fel, míg az Időkép az ötödik helyről a harmadikra. Ennek az összehasonlításnak a nagy vesztese egyértelműen a Blikk, ők a második helyről az ötödik helyre csúsztak vissza. 

Egy másik minőségi mutató az oldalon eltöltött idő. Ennél a mutatószámnál is visszatérünk a napi átlag szerinti rangsorra, hiszen ez a szám mutatja meg, hogy átlagosan egy nap alatt hány percet töltenek az olvasók az oldalakon. 

index_oldalon_toltott_ido.jpg

Azt hihetnénk, hogy a korábban vizsgált oldalletöltési mutató és az oldalon eltöltött idő kéz a kézben járnak egymással, a valóság azonban az, hogy ezen a listán is több változást láthatunk. 

Az Index a maga 8 perc 41 másodperces idejével, illetve a Telex a 7 perc 15 másodperces mutatójával kimagaslik a mezőnyből. A harmadik helyezett Origón a látogatók már több mint 2,5 perccel kevesebb időt töltenek el, mint a második helyen álló versenytárs oldalán. Szintén érdekes, hogy a Portfolio az oldalletöltési eredménysorban csupán a hetedik helyen szerepel, az oldalon eltöltött idő esetében azonban az előkelőnek mondható negyedik helyig lépett előre.

Rengeteg időt töltünk az interneten

Ha kitekintünk a szakmailag indokolt napi átlagos felhasználószám alapján rangsorolt top 10-es összehasonlítás horizontján túlra, akkor számos új szereplő jelenik meg a listáinkon.

index_top10_letoltes.jpg

A legnagyobb oldalletöltéssel bíró oldalak felsorolásban több olyan piaci szereplő is megtalálható, amelyek az egyedi felhasználó alapján nem fértek be a top 10-be, ebben a mérésben azonban előkelő helyet foglalnak el. Ilyen például a Használtautó, a Videa és a Jófogás is. Ha belegondolunk egy átlagos felhasználó internetezési szokásába, akkor könnyen belátható, hogy az apróhirdetés-oldalak a működési sajátosságuk miatt kevés felhasználóval meglepően sok oldalletöltést tudnak generálni egyetlen hónap során. 

Forrás: Index.hu

süti beállítások módosítása