Továbbra is a Femina a legnépszerűbb online női kiadvány

2024-01-29

Változatos évet zárt a Femina: a dizájn megújításának, valamint új és egyedi formátumok indításának munkálatai zajlottak a szerkesztőségben 2023-ban. Az Indamedia-portfólió női site-ja évek óta őrzi piacvezető pozícióját, nem volt ez másként tavaly sem: a látogatottsági lista élén havi és éves bontásban is a Femina állt.

A Femina hónapról hónapra bizonyította, hogy változatos és értékes tartalmakat kínál, folyamatosan figyelve az olvasói igényeire – többek között ennek köszönhető, hogy szegmensében évek óta piacvezető, ráadásul több fontos mérőszámban is az első helyen áll.

A 2023-as év minden hónapjában a Femina végzett az első helyen a hivatalos közönségmérés adatai alapján a havi napi átlag látogatószámot tekintve. Megkérdeztük Fehér Ágit, a kiadvány főszerkesztőjét, miben látja a Femina sikerét:

„Sikerünk több összetevős, fontos kiemelni a konstans színvonalat, valamint a változatos tartalmakat. Nálunk szórakoztató és komoly cikkeket egyaránt megtalálnak az olvasók. Minden témát érintünk, ami érdekelhet egy nőt, és ezen nem feltétlenül nőinek mondott tartalmakat értek. És persze a rengeteg munkának, amit a szerkesztőség beletesz kiadványunk készítésébe” – fejtette ki Fehér Ági.

A siker és a piacvezető pozíció megtartása nemcsak havi bontásban, hanem az egész évet egyben nézve is jól látható. 2023-ban naponta átlagosan csaknem 420 ezer olvasó kereste fel a Feminát, a kiadvány ezzel az eredményével a dobogó második fokán álló kiadványnál 33 százalékkal jobban teljesített.

Egy másik fontos mutatóban, az oldalmegtekintések (Views) számában is az élen végzett a Femina – 26 százalékkal jobb eredményt elérve, mint a dobogó második fokán álló női kiadvány.

2023 a változatosság éve volt a Feminánál

Tavaly áprilisban nagy mérföldkőhöz ért a Femina: új megjelenést kapott, teljes dizájnváltáson ment keresztül. A letisztult és finom pasztelles színeket használó új arculat követi a modern kor igényeit, miközben erősen kapcsolódik az online magazin profiljához és kifejezi a site nőies jellegét is. Az új külső igazi frissességet tükröz, ami egyszerre modern és átlátható.

A tartalmi és vizuális összhang mellett az új dizájn megalkotásakor nagy hangsúlyt kapott a felhasználói élmény növelése, valamint, hogy könnyebben fogyaszthatóvá váljanak a tartalmak. Újdonságot jelentenek a horizontálisan scrollozható cikkek, illetve izgalmas összhatást nyújtanak a váltakozó képarányok és a lekerekített képek is.

Egy hónappal később, májusban indult el a Femina Akták, egy új, tematikus sorozat, melyben a Femina szerkesztősége szakértők segítségével érzékenyen és őszintén közelít meg olyan témákat, amelyekről nem divat nyíltan beszélni. A formátum különlegessége, hogy amellett, hogy számos szempontból ad rálátást és közelít meg egy kiválasztott témát, vizuálisan is újszerű és egyedi élményt nyújt az olvasók számára. Olyan témákról esett eddig szó, mint a menopauza és a fényvédelem, valamint a Dove önbizalom programja is a tematikus sorozat részeként jelent meg.

Milyen lesz a 2024-es Femina?

Fehér Ági főszerkesztőtől azt is megtudtuk, milyen újdonságokkal készül idén a szerkesztőség: „Január elején elindult a Femina Fókuszban microsite-unk, ami egy-egy kiemelt témában segíti, inspirálja az olvasót. Az első rész az életmódváltásról szól, mint évkezdő aktualitás. Ezenkívül hamarosan elindul a Dilemma podcastunk, és húsvétra is izgalmas tartalmakkal készülünk, mindenképp érdemes lesz a Feminára látogatni” – mondta.

Hirdetnék